صفحه اصلی / استان ها / لرستان / ثبت تصویر پلنگ ایرانی در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم‎آباد

ثبت تصویر پلنگ ایرانی در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم‎آباد

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان از ثبت تصویر پلنگ ایرانی در اولین روزهای بهار 98 در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم‎آباد خبر داد.

به گزارش کسب و کار نیوز منطقه لرستان، مهرداد فتحی بیرانوند در این خصوص گفت: کارشناسان اداره به منظور کنترل و پایش حیات وحش خصوصا گونه‎های با ارزش و در معرض خطر انقراض اقدام به نصب دوربین تله‎ای در مناطق تحت مدیریت و آزاد استان لرستان کردند که در این راستا برای چندمین بار موفق به ثبت تصویر پلنگ ایرانی در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم‎آباد شدند.

وی با اشاره به اقدامات حفاظتی مطلوب مانند احداث دیده بانی و پاسگاه محیط بانی در ارتفاعات و برگزاری کلاس‎ها و کارگاه‎های آموزشی حفاظت از حیات وحش و نیز تلاش و جدیت محیط بانان منطقه و نقش آنان در افزایش ضریب امنیت منطقه حفاظت شده سفید کوه خرم‎آباد بیان کرد: از این منطقه به عنوان زیستگاه مناسب پلنگ ایرانی در لرستان نام برده می‎شود و امیدواریم با توجه به وضعیت مطلوب حفاظتی منطقه و جمعیت ایده‎آل کل و بز و گراز در این منطقه تصاویر بیشتری از حضور این گربه سان در خطر انقراض ثبت شود.

لازم به ذکر است که پلنگ ایرانی یکی از بزرگترین زیرگونه‌های پلنگ است که بومی غرب آسیا محسوب می‎شود و در فهرست سرخ اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت(IUCN )  در طبقه جانوران در معرض خطر انقراض قرار دارد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افتتاح تلویزیون اینترنتی جوانان

افتتاح تلویزیون اینترنتی جوانان به مناسبت هفته جوان در لرستان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سید علی کریمی جوانان را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.