صفحه اصلی / سرخط خبرها / دبیرخانه دائمی امنیت غذایی در پارک فناوری پردیس تشکیل شد
دبیرخانه دائمی امنیت غذایی در پارک فناوری پردیس تشکیل شد

با تلاش شبکه ملی فن بازار ایران

دبیرخانه دائمی امنیت غذایی در پارک فناوری پردیس تشکیل شد

اولین رویداد نوآوری‌های حوزه امنیت غذایی با هدف رفع نیازهای فناورانه کشور به همت شبکه فن بازار ملی ایران ۱۵ اسفندماه در پارک فناوری پردیس برگزار و در پایان دبیرخانه دائمی آن در پارک فناوری پردیس تشکیل شد.
به گزارش روابط‌عمومی پارک فناوری پردیس، حمایت از طرح‌های حوزه تامین امنیت غذایی و پایداری این صنعت از جمله اولویت‌هایی است که در کشور مورد توجه قرار گرفته است. همه کشورها نیز برای افزایش بهینه و پایدار سهم خود از صنعت غذایی تلاش می‌کنند. به همین منظور نخستین «رویداد نوآوری‌های حوزه امنیت غذایی» با حمایت و مشارکت شبکه فن بازار ملی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در یک همکاری مشترک با قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء برگزار شد.
ارائه نیازهای مرتبط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء در حوزه‌های بذر با رویکرد هیبرید، موضوع زیست دریا با محوریت پرورش ماهی در قفس و موضوع پرورش گلخانه‌ای از جمله اهداف برگزاری این رویداد بود.
در انتهای رویداد پس از برگزاری جلسات B2B بین شرکت های متقاضی رفع نیازهای مطرح شده و نمایندگان قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء، قراردادهای همکاری بین طرفین منعقد شد.
همچنین با تشکیل دبیرخانه دائمی امنیت غذایی در پارک فناوری پردیس قرار است به صورت مستمر عرضه کنندگان و تقاضا کنندگان فناوری در این حوزه را رصد و برای ایجاد قرادادهای همکاری اقدامات لازم انجام شود.
عرضه کنندگان و تقاضا کنندگان فناوری در این حوزه می توانند در پلتفرمی بر بستر اینترنت با نام «اینوفود» نیازها و توانمندی های مورد نظر خود را مطرح کنند.
گفتنی است «در اختیار قرار دادن زیرساخت به رفع‌کنندگان نیاز و شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و استارتاپ‌های دارای ایده»، «ارائه طرح یا محصول برای رفع نیازهای مطرح شده» و همچنین «تعریف فعالیت‌های مشترک و هم‌سرمایه‌گذاری با مجموعه‌های متولی و دارای دغدغه مشترک برای بهبود شرایط امنیت غذایی» از دیگر اهداف این رویداد بود.

همچنین مطالعه کنید:

تامین مالی ۳۵۰ همتی از طریق ابزارهای تأمین مالی زنجیره‌­ای در سال ۱۴۰۳

به گزارش کسب و کار نیوز، این بانک در راستای مأموریت خود مبنی بر تنظیم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.