صفحه اصلی / استان ها / کشاورزی لرستان متناسب با مزیت کشاورزی شکل نگرفته است
کشاورزی لرستان متناسب با مزیت کشاورزی شکل نگرفته است

منتخب مردم دورود و ازنا در مجلس:

کشاورزی لرستان متناسب با مزیت کشاورزی شکل نگرفته است

کسب و کار نیوز:منتخب مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی گفت: صنعت کشاورزی لرستان متناسب با مزیت کشاورزی شکل نگرفته است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, دکتر حسین گودرزی اظهار کرد: ۴۳ هزار هکتار مزارع کشاورزی و باغی در دشت سیلاخور وجود دارد.

وی با بیان اینکه تنها یک رویکرد مردمی در سال‌های اخیر باعث شده بالای ۲۰ هزار تن برنج در دشت سیلاخور تولید شود، افزود: اما متاسفانه برخی رسانه‌ها تیتر می‌زنند برنج دورود با طعم فاضلاب،  برندسازی که نکردیم هیچ، نیامدیم محصول استراتژیک مثل برنج شمال که خرید تضمینی می‌کنند از کشاورزان خریداری کنیم.

گودرزی اضافه کرد: کشاورز را رها کردیم، خودش برنج می‌کارد و به دنبال مشتری می‌رود تا محصولش بفروش برسد.

منتخب مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: دورود در منتهی‌الیه دشت سیلاخور قرار دارد و شما نمی‌توانید  فاضلاب را برای دشتی با فاصله ۵۰ تا ۶۰ کیلومتر آنطرف‌تر پمپاژ کنید.

وی بیان کرد: صنعت کشاورزی استان متناسب با مزیت کشاورزی شکل نگرفته است و با توجه به داشتن بالاترین تراکم دام در لرستان از داشتن یک کشتارگاه صنعتی محرومیم.

او گفت: تراکم دام در لرستان ۱۵ کیلومتر است اما شهرک دام در قم شکل گرفته است، مزیت لرستان دام است چرا نتوانستیم در اینجا صنعت دامی ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه مزیت استان تولید انواع سیب و پیاز و … است اما متاسفانه سردخانه‌ای هم در شهر خودمان نداریم،  اظهار کرد: باغدار لرستانی مجبور می‌شود محصولش را به همدان،  مرکزی یا اصفهان بفروشد.

منتخب مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی یادآور شد:  در استان صنایع تبدیلی و مکمل ایجاد نکردیم، آدمهایی که به فکر  انجام اینگونه کارها باشد کم داریم.

وی گفت: ما در لرستان همه مزیت‌ها را داریم اما نگاه توسعه‌ای نداریم.

همچنین مطالعه کنید:

تامین مالی ۳۵۰ همتی از طریق ابزارهای تأمین مالی زنجیره‌­ای در سال ۱۴۰۳

به گزارش کسب و کار نیوز، این بانک در راستای مأموریت خود مبنی بر تنظیم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.