صفحه اصلی / سرخط خبرها / اینوتکس ۲۰۲۲ در اردیبهشت ۱۴۰۱ در محل پارک فناوری پردیس برگزار می‌شود
اینوتکس ۲۰۲۲ در اردیبهشت ۱۴۰۱ در محل پارک فناوری پردیس برگزار می‌شود

در نشست خبری نمایشگاه اینوتکس مطرح شد؛

اینوتکس ۲۰۲۲ در اردیبهشت ۱۴۰۱ در محل پارک فناوری پردیس برگزار می‌شود

عباسی فشمی دبیر نمایشگاه در نشست خبری اینوتکس 2022 گفت: نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۲ در اردیبهشت 1401 در محل پارک فناوری پردیس برگزار می شود. ثبت نام غرفه داران نمایشگاه نیز از امروز آغاز شده و تا ۳۰ فروردین ماه ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت.

به گزارش کسب و کار نیوز از روابط عمومی پارک فناوری پردیس؛ امروز ۲۴ بهمن ماه نشست خبری «آغاز ثبت نام یازدهمین دوره نمایشگاه بین المللی فناوری و نوآوری اینوتکس ۲۰۲۲» با حضور مهدی صفاری نیا رییس پارک فناوری پردیس، اکبر قنبوپور معاون توسعه نوآوری پارک و سجاد فشمی دبیر نمایشگاه در کارخانه نوآوری های وی برگزار شد. مهدی صفاری نیا رییس پارک فناوری پردیس در این نشست گفت: نمایشگاه‌هاى بین‌المللى با گرایشات علمی و فناوری پل ارتباطى بین بازرگانان، فناوران، صنعت‌گران و محققان کشورهاى گوناگون است که تنها براى نمایش کالاها و انجام مذاکرات تجارى پیرامون آنها برگزار نمى شود، بلکه اطلاعات گوناگون در زمینه قیمت‌هاى رقابتى در سطح جهانی، آخرین استانداردهاى کیفی، آخرین پیشرفت‌هاى صنعتی، دستاوردهاى پژوهش علمى و ایده‌هاى اقتصادى – تکنولوژیکی نیز در خلال برگزارى نمایشگاه‌ها مورد تبادل قرار مى‌گیرد.

او افزود: در همین راستا به همت پارک فناوری پردیس و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از سال ۱۳۹۰ تا سال ۱۳۹۶ نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری INOTEX با حضور شرکت‌های خارجی و داخلی با رویکرد تبادل فناوری و با هدف توسعه روابط در حوزه فناوری‌های پیشرفته و تعریف همکاری‌های بین‌المللی جهت دستیابی مجموعه‌های ایرانی به آخرین فناوری‌های روز دنیا و بومی‌سازی آنان برگزار شده است. این نمایشگاه تلاش می کند تا حضور کلیه اجزای اکوسیستم نوآوی و فناوری کشور کنار یکدیگر جمع کند.

صفاری نیا تصریح کرد: ارتباط رو در رو با چندین هزار نفر بازدیدکننده، کارآفرین و مسئولین دولتی، قرارگیری در مرکز توجهات رسانه‌ها، سرمایه‌گذاران، تصمیم گیران و رهبران فناوری و نوآوری منطقه، اطلاع از آخرین تحولات فناورانه و تغییرات نوآوری در منطقه، آموزش آخرین استراتژی‌های کارآفرینی با حضور کارشناسان و صاحب‌نظران ملی و بین المللی و کشف فرصت‌های نوین سرمایه‌گذاری یا جذب سرمایه گذار از مزایای حضور در این نمایشگاه است.

رییس پارک فناوری پردیس گفت: توسعه همکاری و مشارکت بین بازیگران کلیدی زیست بوم نوآوری و فناوری، جذب سرمایه برای استارتاپ ها و شرکت ها و نیز معرفی فرصت های نوین سرمایه گذاری و شبکه سازی و تولید محتوای ناب آموزشی از اهداف اصلی برگزاری نمایشگاه اینوتکس می باشد.

او تاکید کرد: ما در حال شکل‌ دهی به بزرگترین گردهمایی شرکت‌هاى نوپا و نوآور در منطقه جنوب غرب آسیا هستیم. توانمندسازى کارآفرینان از طریق ارائه موفقیت‌هایشان، تامین منابع مالى، پیدا کردن مسیر مناسب جهت ورود به بازار و نیز برقرارى ارتباط میان اجزای مختلف زیست‌بوم نوآوری و فناوری از جمله برنامه های ما برای برگزارى این رویداد است.

صفاری نیا ایجاد بزرگترین ناحیه نوآوری در منطقه را از اهداف بزرگ پارک فناوری پردیس دانست و گفت: زیست بومی که در پارک فناوری پردیس در حال رشد و بلوغ است، نیاز به بازیگران و اجزای مختلف دارد که یکی از آنها رویدادهای نوآوری است. در کنار اینوتکس که بزرگترین رویداد نوآوری پارک محسوب می شود، رویدادهای دیگری چون پردیس سامیت، جشنواره صدف، رویداد توانمندسازی کارآفرینان جوان (تیکاف)، آیین تجلیل از پیشکسوتان فناوری و … نیز بصورت سالیانه در پارک برگزار می شود.

رییس پارک فناوری پردیس افزود: اینوتکس یک مگارویداد است و در کنار برنامه هایی که سال‌های قبل در اینوتکس داشتیم امسال چند بخش جدید در اینوتکس خواهیم داشت. استیج حکمرانی، نشست انجمن پارک های فناوری و نواحی نوآوری منطقه، رقابت علمی بین المللی کنز، برگزاری میزهای خدمت، اینوتکس گیم و معرفی طرح های کلان از جمله این بخش های جدید است.

برگزاری نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۲ در ۳ حوزه دیجیتال، فناوری‌های هوشمند و توسعه پایدار

معاون توسعه نوآوری پارک فناوری پردیس در این نشست گفت: نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری با نام INOTEX تا کنون ۱۰ دوره در کشور ایران برگزار شده و به محلی برای گردهمایی موثرترین نقش‌آفرینان اکوسیستم نوآوری و فناوری کشور تبدیل شده است.

اکبر قنبرپور با اشاره به آمار دوره‌های گذشته اینوتکس و حضور بیش از ۲ هزار و ۲۵۰ شرکت و استارتاپ و بازدید بیش از ۸۰ هزار مخاطب و انعقاد ۱۸۰ تفاهم نامه گفت: حضور ۴۰ کشور در این رویداد در ادوار گذشته از نکات حائز اهمیت است که نشان دهنده اهمیت اینوتکس از نگاه سایر کشورها است.

او افزود: اینوتکس اکنون بــه عنوان یکــی از مهمترین رویدادهــای سال در حــوزه نوآوری و فناوری کشور محلی برای گردهمایی کلیه اجزای اکو سیستم نوآوری و فناوری کشور و رویدادی برای ملاقات متخصصین و کارشناسان، کارآفرینان، سرمایه گذاران، مخترعان و سیاست گذاران است. متوسط سن بازدیدکنندگان در دوره قبل حدود ۲۶ سال بوده که این عدد نشان دهنده جوان‌هایی است که برای نوآوری و فناوری کشور خود در تلاش بوده و اینگونه رویداد‌ها توانسته نگاه آن‌ها را به خود جلب کند. طبق آمار ادوار گذشته از این تعداد شرکت کننده، ۲۵ درصد خانم‌ها و ۷۵ درصد را آقایان به خود اختصاص داده اند.

قنبرپور تصریح کرد: در دوره گذشته اینوتکس شاهد حضور مسولان و سیاستگذاران مختلف از جمله روسای قوا، وزرا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و معاونین آن ها بودیم. همچنین بیش از ۲۰ کشور خارجی در دوره گذشته اینوتکس در قالب نماینده ویژه و سفیر اقدام به بازدید از این رویداد مهم ملی کردند، که این نشان از اهمیت بالای این رویداد در مناسبات بین المللی در حوزه علم و فناوری می باشد.

او محورهای اصلی اینوتکس را در ۳ حوزه دیجیتال، فناوری های هوشمند و توسعه پایدار دانست و گفت: بخش نمایشگاهی با حضور بازیگرانی که به نحوی در زیست بوم نوآوری و فناوری کشور فعالند برگزار خواهد شد.

به گفته قنبرپور شرکت های فناور و دانش بنیان، استارتاپ ها، شتابدهنده ها و مراکز رشد، منتورها و مشاوران، مخترعان، پارک های فناوری، دانشگاه ها و مراکز پژوهشی، صندوق های جسورانه و سرمایه گذاران، صنایع و بنگاه های بزرگ اقتصادی، فرشتگان کسب و کار، ارائه کنندگان فضای کار اشتراکی، ارائه دهندگان خدمات تجاری سازی، برگزارکنندگان رویدادهای کارافرینی، بروکرهای فناوری و رسانه های استارتاپی از شرکت کنندگان در نمایشگاه اینوتکس خواهند بود.

او افزود: برگزاری رویداد اینوتکس در محل پارک فناوری پردیس، فرصت مغتنمی را جهت بازدید عمومی مخاطبان از شرکت های مستقر در این پارک و مشاهده فعالیت ها، محصولات و خدمات کارآفرینان و متخصصان آن فراهم خواهد کرد. به همین دلیل تورهای بازدید از پارک در زمان برگزاری نمایشگاه اینوتکس از دیگر برنامه های ماست. همچنین به منظور دستیابی به اهداف تعیین شده اینوتکس یعنی سرمایه گذاری، مشارکت های B2B و شبکه سازی، رویدادهای مختلفی همزمان به اینوتکس تدارک دیده شده است که هر یک مخاطبان خاص خود را دارد.

ارائه تسهیلات ۵ میلیارد ریالی به استارتاپهای حاضر در اینوتکس پیچ

دبیر برگزاری نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۲ نیز در این نشست گفت: نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۲ از سه شنبه ۲۰ اردیبهشت الی جمعه ۲۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۸ در محل پارک فناوری پردیس برگزار می شود.

سجاد عباسی فشمی افزود: باتوجه به شیوع ویروس کرونا و در راستای حفظ سلامت مخاطبین این رویداد، اینوتکس ۲۰۲۲ در فضایی باز و با رعایت استانداردهای ویژه ای در طراحی پلان های نمایشگاهی و ساخت غرفه ها برگزار خواهد شد، به گونه ای که بتوان حضور مخاطبان را در شرایط ایمن و با حفظ فاصله گذاری اجتماعی مقدور کرد. همچنین بخش مجازی اینوتکس نیز با تغییرات ویژه و امکانات جدید و گسترده، برای تمامی مخاطبین از سراسر جهان قابل استفاده و بهره برداری خواهد بود.

او افزود: علاقه مندان جهت مشارکت در این رویداد و دریافت غرفه می توانند از امروز به سایت رویداد مراجعه نمایند. در این خصوص طی هماهنگی به عمل آمده با صندوق نوآوری و شکوفایی، شرکت های دانش بنیان جهت حضور در این رویداد و دریافت غرفه، از حمایت ۷۰ درصدی این صندوق بهره مند خواهند شد. همچنین شرکت های خلاق با حمایت ستاد توسعه فناوری های نرم معاونت علمی از تخفیف ۵۰ درصدی ویژه بهره مند خواهند شد.

عباسی فشمی با اشاره به برگزاری استیج عمومی اینوتکس گفت: بیش از ۳۰ ساعت سخنرانی، پنل و گفتگو با هدف فرهنگ سازی کارآفرینی و ایجاد امید و انگیزه در جوانان شامل موضوعات بررسی موضوعات اقتصادی، محیط زیست و توسعه پایدار، مسئولیت اجتماعی کسب و کار ها، چالش های اکوسیستم نوآوری، رهبری و ایجاد تغییر در پارادایم های ذهنی از محتواهای این استیج خواهد بود.

او رویداد ایستگاه آینده را از دیگر بخش های اینوتکس ۲۰۲۲ برشمرد و افزود: در دنیایی که با تغییرات آنی همراه است و در زمانی که علل و عوامل زیادی بر توسعه کسب و کارها تاثیر می گذارد؛ مطالعه و بررسی روندهای آینده یا اصطلاحا آینده پژوهی به بخش جدایی ناپذیر ‌کسب و کارهای بزرگ تبدیل شده است. رویداد نکستیشن با تکیه بر بیش از ۲۰ گزارش علمی آینده پژوهانه از شرکت های معتبر بین-المللی به دنیال بررسی روندهای آینده فناوری است. در این رویداد به طور ویژه به روندهای توسعه تکنولوژی های زیر در آینده و میزان تاثیرگذاری آن ها روی کسب و کارها و در نهایت زندگی بشری خواهیم پرداخت.

دبیر برگزاری نمایشگاه اینوتکس گفت: اینوتکس پیچ، رقابت استارتاپ ها در حضور سرمایه گذاران و امتیازدهی به آنان توسط داوران مطرح ایرانی و بین-المللی از جمله رویدادهای نمایشگاه اینوتکس می باشد. مرحله اول این رقابت ها در استان های تهران، فارس، کرمانشاه، زنجان، سمنان و قم و آذربایجان غربی برگزار شده و برترین های هر شهر مشخص خواهد شد.

او افزود: تاکنون بیش از ۳۰۰ تیم و استارتاپ در این رویداد ثبت نام کرده اند و دوره مقدماتی این رقابت ها در شهرهای شیراز؛ کرمانشاه و زنجان برگزار شده است. تیم های برتر استانی علاوه بر دریافت تسهیلات ویژه پست بانک ایران به ارزش ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، به فینال این رقابت ها راه یافته و همچنین می توانند به صورت رایگان در نمایشگاه غرفه دریافت نمایند.

به گفته عباسی فشمی در نهایت برندگان نهایی این رقابت ها علاوه بر دریافت جوایز نقدی و تسهیلات ۵ میلیارد ریالی پست بانک ایران، جهت شرکت در رویداد Sevan Startup Summit ارمنستان نیز از حمایت دبیرخانه رویداد اینوتکس بهره مند خواهند شد.

او تصریح کرد: همچنین در ریورس پیچ، صنایع بزرگ و فعال کشور در طول ۴ روز برگزاری اینوتکس به معرفی نیازهای فناوری خود به استارتاپ ها، شرکتهای دانش بنیان و مخترعین خواهند پرداخت.

دبیر برگزاری جشنواره اینوتکس ۲۰۲۲ گفت: برای آن دسته از مخاطبان که امکان حضور در رویداد اینوتکس را ندارند امکان بهره برداری از آن به صورت آنلاین نیز فراهم می باشد، به نحوی که تمامی رویدادها با پخش زنده دردسترس مخاطبان خواهد بود و نیز در بخش نمایشگاهی تمامی غرفه ها پنل مجازی خواهند داشت که در این بخش می توانند علاوه بر اشتراک گذاری تصاویر محصولات، کاتالوگ و ویدیو معرفی مجموعه خود، امکان برقراری ارتباط با بازدید کنندگان، گزارش گیری از بازدیدهای روزانه و … را نیز داشته باشند.

او خاطرنشان کرد، امسال با تعریف همکاری به عمل آمده با اکوسیستم استارتاپی کشورهای هند، روسیه و ارمنستان شرکت های فناور این کشورها نیز به منظور معرفی دستاوردهایشان به طور ویژه در رویداد اینوتکس حضور خواهند داشت.

گفتنی است، ثبت نام غرفه داران نمایشگاه از امروز آغاز شده و تا ۳۰ فروردین ماه ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت. در این خصوص علاقه مندان جهت بهره مندی از تخفیف ۳۰ درصدی ثبت نام زودهنگام فقط تا تاریخ ۱۴ اسفندماه می توانند به سایت نمایشگاه به آدرس https://www.inotex.com مراجعه و اقدام به ثبت نام نمایند. جهت ارتباط و اطلاعات بیشتر شماره تلفن ۰۲۱۷۴۵۰۱۰۰۰ آمادگی پاسخگویی به سوالات را خواهد داشت.

همچنین مطالعه کنید:

تامین مالی ۳۵۰ همتی از طریق ابزارهای تأمین مالی زنجیره‌­ای در سال ۱۴۰۳

به گزارش کسب و کار نیوز، این بانک در راستای مأموریت خود مبنی بر تنظیم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.