صفحه اصلی / استان ها / لرستان / انتقاد رییس پلیس راه لرستان از روند کار لاک‌پشتی پروژه راه‌سازی استان
انتقاد رییس پلیس راه لرستان از روند کار لاک‌پشتی پروژه راه‌سازی استان

انتقاد رییس پلیس راه لرستان از روند کار لاک‌پشتی پروژه راه‌سازی استان

رئیس پلیس راه لرستان از فوت ۴۲ نفر در تصادفات جاده‌ای استان طی شهریور ماه امسال خبر داد.

راه

‌به گزارش کسب و کار نیوز منطقه لرستان‌، سرهنگ مرتضی چغلوند در جلسه کارگروه امنیت راه‌های استان، اظهار کرد: در بحث تصادفات یکی از استان‌هایی هستیم که هر سال کاهش داریم و این موضوع استمرار داشته که حاصل کار و تلاش دستگاه‌های متولی است.

وی ادامه داد: امسال نیز با وجود اینکه تردد ۷ درصد افزایش پیدا کرد اما در تصادفات کاهش داشتیم و اگر در شهریور ماه آن سه تصادف زنجیره‌ای رخ نمی‌داد حتی جزو استان‌های اول می‌شدیم.

چغلوند یادآور شد: در شهریور ماه تعداد کشته‌های ما در تصادفات ۴۲ نفر بود.

رئیس پلیس راه لرستان با بیان اینکه مشکلات ما جاده‌های دوخطه است، اضافه کرد: درصد زیادی از تصادفات در این محورها رخ می‌دهد و با اینکه چندین پروژه راه سازی در دست اقدام است، اما روند لاک‌پشتی دارند.

وی با بیان اینکه جاده‌های اصلی باید توسط دوربین کنترل شود نه پلیس راه، تصریح کرد: لرستان بیشترین حضور پلیس راه را در جاده‌های کشور دارد و باید به سمت تجهیزات الکترونیک برویم.

چغلوند با اشاره به اینکه ۳۰ تا ۴۰ درصد تصادفات در جاده‌های استان شب‌ها رخ می‌دهد، افزود: پلیس راه کار سختی برای کنترل در شب دارد و ارتقای تجهیزات الکترونیک می‌تواند به این قضیه کمک کند.

سهم جاده‌ها در تصادفات بیشتر از یک‌درصد است

دادستان مرکز لرستان معتقد است که سهم جاده‌ها در تصادفات بیشتر از یک‌درصد است.

به گزارش‌، سعید رازانی هم در این جلسه تأکید کرد: اینکه می‌گویند سهم جاده‌ها در تصادفات یک درصد را طبق نظرات پلیس راه رد می‌کنم و به نظرم این سهم بیشتر است.

وی ادامه داد: در پرونده‌های ما با نظر پلیس راه سهم جاده در تصادفات بیشتر از یک درصد آورده می‌شود و همین نشان می‌دهد که این سهم بیشتر است.

رازانی با بیان اینکه می‌توان با کارهای جزیی از اتفاقات ناگوار جاده‌ای جلوگیری کرد، افزود: در بعضی نقاط با حداقل هزینه و اندکی سلیقه می‌توان کارهای بزرگی در جاده‌ها انجام داد.

دادستان خرم‌آباد در ادامه گفت: برخی دوربرگردان‌ها در جاده‌های اصلی که بعضاً ترانزیتی هم هستند، نامناسب بوده و نیاز است که اصلاح شوند یا فاصله آنها کمتر شود.

وی با بیان اینکه ورودی‌ها باید آشکارسازی و علائم مناسب گذاشته شود، افزود: بعضی از این علائم مناسب نیستند و باید واقعیت‌ها را بپذیریم.

رازانی بیان کرد: با اولویت‌بندی نقاط حادثه‌خیزی که قابلیت اصلاح دارد، انجام شود.

‌ارائه برنامه زمان‌بندی برای کاهش تصادفات‌

استاندار لرستان بر لزوم تشکیل کمیته‌ای در خصوص کاهش تصادفات برون‌شهری تأکید کرد.

به گزارش کسب و کار نیوز، دکتر سید موسی خادمی هم در جلسه کارگروه امنیت راه‌های استان اظهار کرد: در جلسه بعدی تحلیل درستی از تصادفات، نقاط و محورهای حادثه‌خیز به‌همراه راه‌حل‌های هر محل به تفکیک زمان‌بندی کوتاه‌مدت و بلند‌مدت ارائه شود.

وی افزود: همچنین گزارشی در رابطه با مجموعه اقدامات اجرایی شش‌ماهه دوم سال جاری تهیه شود.

خادمی به عوامل تصادفات اشاره کرد و گفت: در این رابطه عامل انسانی از همه مهم‌تر است و باید مشکلات جاده‌‌ای اعم از انسانی و غیرانسانی را برطرف کنیم.

استاندار لرستان خاطرنشان کرد: مجموعه‌ای از عوامل تسهیل‌کننده و رفع تصادفات داریم که بیشتر مرتبط به میزان توجه انسان به مقررات و علائم رانندگی است و باید راه‌حل‌های مناسب را برای آنها پیدا کرد.

وی با تأکید بر تشکیل کمیته‌ای از دفتر فنی استانداری، راهداری، راه‌ و شهرسازی و پلیس راهور در خصوص کاهش تصادفات برون‌شهری، بیان کرد: جلسه بعد این کمیته راه‌کارهای مناسب برای حل مشکلات و کاهش تصادفات را با مشخص کردن راه‌حل‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت طبق زمان‌بندی ارائه دهد.

خادمی ادامه داد: همچنین در خصوص تصادفات درون‌شهری شهرداری با همکاری پلیس راهنمایی و رانندگی و دیگر دستگاه‌های مرتبط، برنامه‌های کاهش تصادفات درون‌شهری را به ترتیب اولویت مشخص کند.

استاندار لرستان در ادامه گفت: بهداشت و درمان و اورژانس نیز برنامه مشخص خود را برای کاهش زمان ارائه خدمات و رسیدن به مکان حادثه گزارش دهند.

وی با اشاره به فرهنگ‌سازی و ایجاد آگاهی در کاهش حوادث اظهار کرد: همچنین در راستای اثرگذاری بر فرهنگ رانندگی و رعایت مقررات، برنامه‌های مشخصی در نظر گرفته شود.

استاندار لرستان بیان کرد: افرادی که با اقداماتی باعث تخریب تأسیسات دولتی می‌شوند از طریق نیروی انتظامی به دستگاه قضا معرفی شده تا با آنان برخورد جدی شود.

وی خطاب به شهردار گفت: شهرداری برای کنترل و پوشش طرح ترافیکی به‌وسیله دوربین‌ها می‌تواند از بخش خصوصی استفاده کند.

کاهش ۴۱ درصدی تصادفات فوتی درون شهری

رئیس پلیس راهور لرستان از کاهش ۴۱ درصدی تصادفات فوتی درون شهری در استان خبر داد.

به گزارش کسب و کار نیوز‌، سرهنگ مرادیهم  در این جلسه گفت: پنج ماهه نخست امسال ۲۶ فوتی در تصادفات درون شهری داشته‌ایم و نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۴۴ مورد بوده کاهش ۴۱ درصدی داشته‌ایم.

وی ادامه داد: به استثنای کوهدشت که افزایش تصادف داشته، مابقی شهرستان‌ها در این بحث کاهش داشته‌اند.

مرادی یادآور شد: ۳۹ نقطه حادثه‌خیز درون شهری در استان شناسایی شده که ۱۰ مورد آن در حال اصلاح است.

رئیس پلیس راهور لرستان خاطرنشان کرد: بیشترین نقاط حادثه‌خیز با ۱۵ مورد در شهرستان خرم‌آباد است و بروجرد ۱۲، دلفان پنج، کوهدشت و دورود هم هر کدام سه نقطه حادثه خیز دارند.

وی در ادامه گفت: خرم‌آباد تنها مرکز استانی است که فاقد دوربین ثبت تخلفات بوده و با مرکز پایش تصویری به صورت دستی انجام می‌دهیم.

مرادی با بیان اینکه آمار تصادفات داخل شهر بیشتر عابران پیاده و موتور سوار هستند، تصریح کرد: بیش از ۵۰ درصد این عابران بالای ۶۰ سال سن دارند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افتتاح تلویزیون اینترنتی جوانان

افتتاح تلویزیون اینترنتی جوانان به مناسبت هفته جوان در لرستان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سید علی کریمی جوانان را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.