صفحه اصلی / استان ها / لرستان / صرفه‌جویی ۷۰ تا ۸۰ میلیاردی با مصرف داروهای دارویی

صرفه‌جویی ۷۰ تا ۸۰ میلیاردی با مصرف داروهای دارویی

‌عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی لرستان معتقد است داروهای گیاهی بین 70 تا 80 میلیارد تومان هزینه مصرف داروهای مضر را کاهش می‎دهند.

گیاهان دارویی

‌بهرام دلفان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا‌، اظهار کرد: لرستان پتانسیل‌های زیادی برای کشت گیاهان دارویی دارد که فرآوری آنها زمینه ارزش افزوده را فراهم می‌کند.

وی اضافه کرد: براساس فعالیت‌های بزرگی که در دانشگاه علوم پزشکی استان داریم قرار است توانمندی‌های منطقه را به فعلیت برسانیم تا اثربخشی آنها وجود داشته باشد.

دلفان خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته اگر کسی دندان درد می‌گرفت به وی داروهایی مانند آموکسی‌سیلین داده می‌شد که اثربخشی مستقیم هم نداشت اما حال در کشور قطره و محصولات مشابه برای درمان دندان‌درد تهیه و تولید شده است.

این عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی لرستان ادامه داد: همین تلاش کوچک در رابطه با این محصولات گیاهی باعث شده بین ۷۰ تا ۸۰ میلیارد تومان هزینه مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها و مسکن‌های مضر را در کشور کاهش دهد.

وی گفت: هم اکنون متولی گیاهان دارویی جهاد کشاورزی و داروها بهداشت و درمان و صنعت و معدن هستند که در بعضی مواقع با اصطکاک‌هایی برخورد می‌کنند. برای همین باید ستاد گیاهان دارویی فعال شود.

دلفان تصریح کرد: برای تولید گیاهان دارویی سال‌ها طول می‌کشد، مجوز بدهند که تشکیل جلسات ستاد می‌تواند در راستای تسهیل این روند مؤثر باشد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افتتاح تلویزیون اینترنتی جوانان

افتتاح تلویزیون اینترنتی جوانان به مناسبت هفته جوان در لرستان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سید علی کریمی جوانان را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.