صفحه اصلی / استان ها / قزوین / سوء استفاده از بازار نابسامان خودرو در قزوین
سوء استفاده از بازار نابسامان خودرو در قزوین

سوء استفاده از بازار نابسامان خودرو در قزوین

رئیس پلیس آگاهی استان قزوین گفت: با توجه به نوسانات بازار ارز و تاثیرگذاری آن در معاملات بازار خودروهای داخلی و خارجی، تعدادی از شرکت‌ها از این شرایط سوء استفاده کرده و با تبلیغ‌های وسوسه‌کننده سعی در جذب مشتری برای فروش محصولات خود می‌کنند.

پرونده قاچاق خودرو

به گزارش کسب و کار نیوز، سرهنگ آرش مرادی، رئیس پلیس آگاهی استان قزوین اظهار کرد: برخی از مردم با توجه به قیمت مناسب اعلامی از سوی شرکت‌های یاد شده، اقدام به ثبت‌نام خرید خودرو کرده و برخی اوقات یک‌سوم تا نیمی از پول خودرو را به عنوان پیش قسط پرداخت می‌کنند و انتظار دریافت خودرو در موعد مقرر را دارند.

وی با بیان اینکه خودروهایی که از سوی این شرکت‌ها به مشتریان وعده فروش داده می‌شود وجود خارجی ندارد و این در واقع شگرد متقلبانه آنان است، تصریح کرد: این کلاهبرداران پس از دریافت پول‌های متقاضیان، معاملات پرسودی کرده و در زمان تحویل خودرو به مشتریان اعلام می‌کنند که فعلاً امکان تحویل آن مهیا نیست و از آن‌ها می‌خواهند که پول خود را پس بگیرند.

مرادی با اشاره به اینکه پس دادن پول مشتریان نیز گاهی اوقات ممکن است چند ماه طول بکشد، افزود: بدین ترتیب میلیاردها تومان پول متقاضیان خرید خودرو برای ماه‌ها، به تجارت عده‌ای سودجو تبدیل می‌شود و پس از چند ماه تاخیر، اصل پول پیش‌فروش و در مواردی نیز اصلا‍ً پولی به مشتریان برگشت داده نمی‌شود.

این مقام انتظامی افزود: شرکت‌های واردکننده خودرو می‌بایست جهت انجام فعالیت‌های خود از وزارت صنعت، معدن و تجارت مجوز دریافت کنند و چنانچه شهروندان تبلیغات شرکت‌های یاد شده را مشاهده و قصد خرید خودرو را دارند باید ابتدا از اصالت آن‌ها از طریق استعلام از مراجع رسمی اطمینان حاصل کنند.

رئیس پلیس آگاهی استان قزوین ضمن هشدار به شهروندان در خصوص مراقبت و هوشیاری در خصوص ترفندهای کلاهبرداران، گفت: درج آگهی در مطبوعات و تبلیغات در فضای مجازی از سوی شرکت‌های مختلف خودرویی و لیزینگی دلیلی بر صحت و درستی مطالب عنوان شده، نیست بلکه باید ابتدا از اصالت آن‌ها از طریق استعلام از مبادی مربوطه مطمئن شوید.
انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

تولید مواد ضدعفونی‌کننده

تولید مواد ضدعفونی‌کننده در آزمایشگاه‌های دانشگاه پیام نور قزوین

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, رضا رسولی شربیانی رئیس دانشگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.