صفحه اصلی / استان ها / تولید مواد ضدعفونی‌کننده در آزمایشگاه‌های دانشگاه پیام نور قزوین
تولید مواد ضدعفونی‌کننده در آزمایشگاه‌های دانشگاه پیام نور قزوین

تولید مواد ضدعفونی‌کننده در آزمایشگاه‌های دانشگاه پیام نور قزوین

کسب و کار نیوز:رئیس دانشگاه پیام نور استان قزوین گفت: یک شرکت دانش‌بنیان در سه آزمایشگاه دانشگاه پیام نور استان در حال تولید مواد ضدعفونی مورد نیاز جامعه برای مقابله با ویروس کرونا است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, رضا رسولی شربیانی رئیس دانشگاه پیام نور استان قزوین در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به تعطیلی مراکز دانشگاهی به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور اظهار کرد: کانون هلال‌احمر دانشگاه پیام نور استان قزوین در حوزه مقابله با ویروس کرونا فعالیت‌هایی را در حوزه آموزش شهروندان و کمک به تیم بهداشت و درمان بیمارستان‌ها دارد.

وی افزود: اعضای این تیم به‌صورت داوطلبانه هر جایی که نیاز باشد حضور داشته و به ضدعفونی شهرها و آموزش شهروندان در هر جایی که توسط دانشگاه علوم پزشکی اعلام نیاز شود اقدام می‌کنند، آن‌ها همچنین در قالب اکیپ‌هایی از سوی هلال‌احمر استان به شهرستان‌ها اعزام می‌شوند.

رسولی شربیانی عنوان کرد: کانون هلال‌احمر دانشگاه پیام نور استان به‌صورت خودجوش با روحیه‌ای بسیجی وار بدون حق‌الزحمه در حال فعالیت است و دانشگاه نیز پشتیبان آن‌هاست و برخی از تجهیزات مورد نیاز آن‌ها را در اختیارشان قرار داده است.

این مسئول خبر داد: از چند روز پیش سه آزمایشگاه دانشگاه پیام نور را به یک شرکت دانش‌بنیان دادیم تا به تولید مواد ضدعفونی مورد نیاز جامعه برای مقابله با ویروس کرونا بپردازد.

رئیس دانشگاه پیام نور استان قزوین تصریح کرد: متولی این شرکت دانش‌بنیان فعال در آزمایشگاه دانشگاه از فارغ‌التحصیلان رشته شیمی همین دانشگاه است که مجوز لازم را از سازمان صمت و معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی دریافت کرده و اکنون در حال فعالیت در حوزه تولید مواد ضدعفونی‌کننده است.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه شیوع ویروس کرونا سریع است باید زنجیره تکثیر آن قطع شود که قطع این زنجیره مربوط به پرهیز از اجتماعات و ارتباطات و تماس با دیگران است.

رسولی شربیانی در پایان با تأکید بر اینکه بهترین راه همان در خانه ماندن است، خاطرنشان کرد: امیدواریم به‌زودی این ویروس ریشه‌کن شود و هم‌وطنانمان گذر از این بحران را جشن بگیرند.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.