صفحه اصلی / استان ها / قزوین را از دریچه فضای مجازی متفاوت ببینیم
قزوین را از دریچه فضای مجازی متفاوت ببینیم

قزوین را از دریچه فضای مجازی متفاوت ببینیم

کسب و کار نیوز:یکی از راهنمایان گردشگری استان قزوین در فضای مجازی اقدام به برگزاری تور «قزوین‌گردی مجازی» کرده تا بدین‌وسیله علاقه‌مندان را در ایام نوروز با خود همراه کند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, راضیه رحمانی، راهنمای گردشگری استان قزویناظهار کرد: وقتی میراث فرهنگی و مسئولین استانی اعلام کردند که امسال قزوین پذیرای گردشگران نخواهد بود برای من که بیشترین حجم کاری را در نوروز و با گردشگران دارم حس عجیبی بود؛ در عین حال می‌دانم که در شرایط کنونی تعطیل کردن اماکن گردشگری درست‌ترین تصمیم است.

وی ادامه داد: من و همکارانم همیشه از چند هفته قبل از نوروز در پیک کاری قرار داریم و سال‌‎هاست که نوروز به جای اینکه در کنار خانواده باشیم در کنار مردم و گردشگران بودیم حالا نوروز امسال مطمئنا برای ما بسیار سخت‌تر خواهد بود اما سلامتی بسیار مهم‌تر از آن است؛ در حال حاضر راهنمایان و فعالین گردشگری برای حفظ سلامت جامعه خودشان را موظف به خانه‌نشینی کردند که این عمل بالاترین توصیه به مردم است که در خانه‌های خود بمانند.
این راهنمای گردشگری ادامه داد: با توجه به تعطیلی اماکن گردشگری تصمیم گرفتم به واسطه فضای مجازی و با راه‌اندازی «تور قزوین گردی مجازی» با عنوان «قزوین را متفاوت ببینیم» وظیفه هر ساله خود را که معرفی قزوین است انجام دهم تا علاوه بر آن مردم را برای ماندن در خانه تشویق کنم.

وی خاطرنشان کرد: شاید با تور مجازی نتوان تمام مطالب را به مخاطب منتقل کرد اما این روش شروعی برای ایجاد علاقه، مطالعه بیشتر و سفر حقیقی در آینده‌ای نزدیک است امیدوارم بعد از شکست کرونا به واسطه تور مجازی علاقه‌ای برای سفر و دیدن قزوین در مخاطبان ایجاد شود.

رحمانی بیان کرد: سعی می‌کنم برای جذاب‌تر شدن، مطالب را به همراه تصاویر، با زبانی ساده و همراه با روایت و داستان‌های تاریخی بیان کنم؛ همچنین تا جایی که امکان دارد با برگزاری مسابقه و پرسش و پاسخ تلاش می‌کنم یک ارتباط دوطرفه شکل بگیرد.

وی اشاره کرد: در حال حاضر در نظر دارم آثاری همچون دروازه تهران قدیم و درب کوشک، آب انبار سردار بزرگ، مسجد جامع، دولتخانه صفوی، کلیسای کانتور، حمام قجر، سعدالسلطنه و حسینیه امینی‌ها که در برنامه معمول تورهای یک‌روزه است را معرفی کنم و اگر استقبال شود پس ازآن به معرفی آثار کمتر شناخته شده در قزوین خواهم پرداخت.

این راهنمای گردشگری یادآور شد: این تور مجازی ساعت مشخصی ندارد و حدود ساعت ۱۹ شروع به معرفی آثار تاریخی می‌کنم و تا اینجا مخاطب‌ها استقبال کرده و تشکر داشتند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.