صفحه اصلی / استان ها / سمنان / افتتاح درمانگاه سرخه تا پایان سال جاری
افتتاح درمانگاه سرخه تا پایان سال جاری

افتتاح درمانگاه سرخه تا پایان سال جاری


سمنان_کسب و کار نیوز :
دکتر سید مجتبی اکرم مدیریت درمان تامین اجتماعی استان سمنان در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار همشهری از مراجعه 1میلیون و 275هزار باربه مراکز تامین اجتماعی خبر داد و گفت :در حال حاظر 8 مرکز درمانی تحت پوشش تامین اجتماعی در استان سمنان شامل : یک بیمارستان در شهر سمنان، دو پلی کلینیک تخصصی در شهرستانهای شاهرود و سمنان ، یک درمانگاه شبانه روزی در دامغان، یک درمانگاه شبانه روزی در گرمسار، دو درمانگاه دو نوبته در شاهرود و مهدیشهر و یک درمانگاه یک نوبته در ایوانکی در حال خدمت رسانی به بیمه شدگان محترم می باشند و یک درمانگاه در حال ساخت در شهر سرخه داریم که با توجه به مراحل ساخت و روند پیشرفت ان امیدواریم این پروژه نهایتاً تا پایان نیمه نخست امسال به بهره برداری برسد وی تاکید کرد : البته آزمون استخدامی برای این مرکز درمانی انجام شده و در حال طی مسیر اداری می باشد.

به گزارش کسب و کار نیوز، دکتر اکرم بیان داشت : طرح دیگری هم که در سال ۹۶ کارشناسی شد و انشااله تا پایان ۹۷ به بهره برداری می رسد اصلاح وضعیت فیزیکی لیبر بیمارستان شفا می باشد. غیر از این دو مورد چند طرح خرد و کلان دیگر هم در راستای افزایش سطح کیفیت خدمات درمانی و ارتقا سطح رضایتمندی بیمه شدگان و مراجعین در دست بررسی و جذب اعتبار می باشد که انشاله در سال جاری با اجرایی شدن آنها، مراکز درمانی چرخه کاملتری از درمان را ارائه خواهند کرد. اما یک مساله همیشه بعنوان بستر و تفکر محوری برای تمامی سالها و زمانها مد نظر بوده و آن هم ارائه خدمات مطلوب و با کیفیت به بیمه شدگان محترم می باشد که تاکید بنده و تمامی مسئولین سازمان بر این موضوع بوده و خواهد بود. البته نمی توانیم منکر وجود مشکلاتی در مسیر ارائه خدمات درمانی شویم ولی سعی بر این است که انشاله با رفع این موانع و مشکلات که مهترین آن جذب و نگهداشت متخصصین در مراکز ملکی می باشد چالشهای مسیر ارائه خدمت به حداقل برسد.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان سمنان با اشاره به بیمارستان شفای استان سمنان اظهارداشت : در بیمارستان شفا که تنها بیمارستان تامین اجتماعی در استان می باشد خدمات بسیار گسترده ای به بیمه شدگان ارایه می شود در دو حوزه بستری و سرپائی که خدمات بخش بستری شامل بخشهای داخلی جراحی زنان و زایمان چشم ارولوژی قلب و مغز و اعصاب و… در بخش های سرپایی هم خدماتی مانند :فیزیوتراپی -تست ورزش -هولتر-مانیتورینگ –دیالیز- سی تی اسکن و … می باشد. نکته حائر اهمیت این است که در تمامی این مراکز تمامی خدمات بصوت رایگان ارائه می شود اما با توجه به اینکه سازمان خدماتی در حوزه درمان غیرمستقیم هم ارائه می دهد بیمه شدگان محترم می توانند به مراکز درمانی طرف قرارداد سازمان هم مراجعه کنند و از خدمات مورد نظر خود بهره مند شوند. همچنین در صورت مراجعه به مراکز خصوصی و غیر طرف قرارداد می توانند با توجه به تعهدات سازمان مدارک هزینه کرد خود را برای دریافت هزینه به دفاتر اسناد پزشکی ارسال نمایند. که این دفتر در سال ۹۶ حدود ۲۶۰۰ پرونده خسارت متفرقه را بررسی و پرداخت کرده است.
اکرم در خصوص فعالیتهای صورت گرفته در سال ۹۶ اعلام داشت : سال ۹۶ از سالهای درخشان در حوزه درمان سازمان هم در سطح کشور و هم در سطح استان بوده و میتوان بعنوان سال تحول در حوزه فناوری اطلاعات و خدمات الکترونیک از آن نام برد. از جمله طرح هایی که در سال ۹۶ در مراکز ملکی سازمان در سراسر کشور و البته در استان سمنان اجرایی شد ۲ طرح عمده بود که یکی ازآنها اجرای کامل طرح حذف دفترچه های درمانی در مراجعه بیمه شدگان به مراکز ملکی سازمان بود که ما بعنوان یکی از استانهای پایلوت بصورت کامل و با موفقیت توانستیم آن را اجرایی کنیم. در توضیحات آن هم می توانم بگویم که با اجرایی شدن این برنامه بیمه شدگان تامین اجتماعی در مراجعات خود به مراکز درمانی سراسر کشور نیازی به همراه داشتن دفترچه ندارند و با ارائه کارت ملی و یا مدارک هویتی معتبر می توانند از خدمات سازمان استفاده کنند البته زیرساخت های لازم برای امکان لینک نسخ تجویز شده خارج از مراکز ملکی به سیستم پذیرش داخلی سازمان تامین اجتماعی فراهم شده که با گذراندن مراحل مقدماتی در استانهای پایلوت، برای همه استانها تعمیم داده خواهد شد. یکی دیگر از طرحهای کشوری و جامع سازمان طرح نظام ارجاع داخلی بیماران بود که در سال ۹۶ در تمامی مراکز درمانی سازمان اجرایی شد و اگر بخواهم توضیح مختصری در خصوص این طرح بدهم باید بگویم که ارجاع بیماران از پزشک عمومی به پزشک متخصص همان مرکز بر حسب ضرورت و به تشخیص پزشک عمومی معالج می باشد و خود درمانگاه نیز اقدام به نوبت گیری می کند. این طرح بسیاری از مراجعات غیرضرور به پزشکان متخصص در مراکز ملکی سازمان را کاهش می دهد و البته مزایای دیگری هم دارد. از طرحها و برنامه های استانی در طول سال گذشته می توانم به بهره برداری ا

ز طرح ارتقا هتلینگ بیمارستان شفا به منظور بهسازی و اصلاح فضای فیزیکی بیمارستان با اعتبار ۴۰ میلیارد ریالی ، راه اندازی بخش سی تی اسکن بیمارستان شفا با اعتبار۲۰ میلیارد ریال و همچنین بهره برداری از رادیولوژی دیجیتال بیمارستان با اعتبار ۳و نیم میلیارد ریالی بوده که هر سه این طرح ها با حضور معاون محترم درمان سازمان در شهریور ماه سال گذشته به بهره برداری رسید.
دکتر سید مجتبی اکرم تعداد افراد بیمه شده تامین اجتماعی را۴۸۰هزار نفر خواند و گفت :این تعداد حدود ۷۰ درصد حجم جمعیت استان می باشد بالتبع به همان اندازه میزان مراجعه و درخواست خدمات نیز بالا می باشد که گاها در ارائه برخی خدمات با مشکلات خاصی در زمینه ارائه خدمات تخصصی در واحدها مواجه می شویم. البته در سال گذشته تعداد ۱٫۲۷۵٫۹۷۷ ویزیت شامل پزشکان عمومی، متخصص و دندانپزشک در مراکز درمانی انجام شده که از این تعداد ۱٫۰۸۴٫۱۱۱ ویزیت بیماران مربوط به پزشکان عمومی و ۱۴۱٫۳۶۸ مورد ویزیت متخصصین و ۵۰٫۴۹۸ نفر ویزیت دندانپزشکی بوده و ۷۵٫۴۸۴ مورد خدمت دندانپزشکی ارائه شده است. همچنین ۱۱٫۰۱۷ نفر از خدمات بستری سازمان در استان بهره منده شده اند. تعداد ۵۴۴۰ عمل جراحی در طول سال ۹۶ انجام شده و تعداد مراجعین سرپائی به آزمایشگاههای مراکز ملکی ۹۳٫۷۹۶ بوده است. این نکته رو اینجا لازم میدانم بگویم که به مرحله اجرا در آمدن درست و صحیح تمام این موارد و ارائه خدمات مطلوب و با کیفیت ارتباط مستقیمی با تلاشها و همکاریهای پرسنل محترم در تمامی سطوح دارد که از همه آنها ممنون و سپاسگزارم. طرحهای درمانی و اداری و تعاملی با سایر نهادها و مجموعه های فعالیتی مرتبط دیگری هم در طول سال ۹۶ انجام شده است .
وی در پایان خاطر نشان کرد : تا کنون ۱۰۱۵ پرونده الکترونیکی داروئی برای بیماران خاص تشکیل شده است از این تعداد بیمه شده ۳۴۰ بیمار مبتلا به بیماریهای تالاسمی ماژور، نارسایی مزمن کلیه (دیالیز) و هموفیلی هستندکه با صدور دفاتر درمانی خاص برای آنها، پرداخت ۱۰۰% هزینه ها تا سقف تعرفه های دولتی بر عهده سازمان تامین اجتماعی بوده و مابقی بیماران دارای پرونده پیوند کلیه، شیمی درمانی و یا ام اس می باشند که این گروه از بیمه شدگان با ارائه معرفینامه از انجمن های مربوطه بانضمام سایر مدارک مورد نیاز و البته با ثبت نام در سامانه بیماریهای خاص وزارت رفاه به آدرس: http://www.samanehrefah.ir و تشکیل پرونده دارویی در دفتر اسناد پزشکی سمنان می توانند داروهای تخصصی مورد مصرف در زمان بیماری خود را بصورت رایگان و یا در مواردی نهایتاً با پرداخت ۱۰درصد فرانشیز دریافت کنند.

همچنین مطالعه کنید:

سپهبد قاسم سلیمانی

لغو همه کنسرت‌های موسیقی در سمنان تا ۲۵ بهمن

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.