صفحه اصلی / استان ها / خوزستان / آب آشامیدنی، شیرخشک، پوشاک، کنسرو، پتو… نیاز سیل‌زدگان خوزستان
آب آشامیدنی، شیرخشک، پوشاک، کنسرو، پتو… نیاز سیل‌زدگان خوزستان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان اعلام کرد:

آب آشامیدنی، شیرخشک، پوشاک، کنسرو، پتو… نیاز سیل‌زدگان خوزستان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان با بیان اینکه اقلام مورد نیاز روستاییان سیل‌زده به صورت روزانه در اختیار دهیاران قرار می‌گیرد، گفت: روستاییان برای تأمین نیازهای خود به دهیاران مراجعه کنند.

هلال احمر

به گزارش کسب و کار نیوز، علی خدادادی اظهار کرد: یکی از مشکلات ما روستاهایی هستند که دچار سیل‌گرفتگی شده‌اند اما برخی از روستاییان هنوز در این روستاها ساکن هستند. این سردرگمی برای ما وجود داشت که چگونه باید اقلام را به مردم برسانیم. در اردوگاه‌ها ما با این مشکلات مواجه نبودیم زیرا همه چیز سازماندهی شده است و امکانات در اختیار مردم قرار می‌گیرد و به تدریج کمک‌هایی که از سوی هلال احمر یا مردم تأمین شده، در حال توزیع است.

وی افزود: نکته‌ای که وجود دارد در خصوص روستاهایی است که دچار آب‌گرفتگی شده‌اند اما عده‌ای از مردم به دلیل تعلقاتی که دارند نمی‌خواهند روستا را ترک کنند. البته این افراد خود را به خطر انداخته‌اند و روی پشت‌بام‌ها هستند اما با این حال ما برنامه‌ریزی کرده‌ایم که کمک‌ها را از طریق دهیاران به آنها برسانیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: هرکدام از روستاییان که نیازی دارند برای تأمین نیازهای خود به دهیار مراجعه کنند. ما اقلام مورد نیاز این افراد اعم از چادر، پتو و غذای گرم را به صورت روزانه در اختیار دهیارهای مربوطه قرار می‌دهیم. تلاش می‌کنیم با تأمین نیازهای مردم روستاهایی که دچار سیل‌گرفتگی شده‌اند از طریق دهیار مربوطه شرایطی را فراهم کنیم تا مردم از سردرگمی خارج شوند.

خدادادی خاطرنشان کرد: با توجه به پیش‌بینی‌هایی که برای اسکان مردم در حمیدیه، سوسنگرد، بستان و رفیع انجام شده است، با مصوبه شورای تأمین با همکاری، سپاه، ارتش، آموزش و پرورش و اداره‌کل ورزش و جوانان ۱۵ اردوگاه در نطر گرفته‌ایم که لیست این اردوگاه‌ها اعلام شده است و مردم می‌توانند با مراجعه به اردوگاه‌ها آنجا اسکان پیدا کنند.

وی افزود: در حال حاضر به برخی اقلام مانند چادر، پتو و موکت برای اسکان و برخی اقلام معیشتی مانند کنسروجات نیاز داریم. به دلیل تجمعات انبوه، لزوم رعایت بهداشت و برای جلوگیری از بروز بیماری‌های عفونی به جای توزیع غذای گرم بهتر است کنسرو توزیع شود. اکثر مردم به صورت خودجوش غذا تهیه می‌کنند و اقلام را در اختیار ما قرار می‌دهند و ما نیز این نیازها را به دست مردم می‌رسانیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان در خصوص توزیع اقلام غذایی در اردوگاه‌ها از طریق برخی افراد غریبه گفت: این برای ما یک مشکل است. به همین دلیل است که می‌گوئیم یک مجرا برای کمک‌رسانی باشد. ما این کارها را برای کاهش خطرپذیری انجام می‌دهیم. سیل تاکنون در خوزستان هیچ خسارت جانی نداشته است و خسارت‌ها مالی بوده است که مسئولان قول داده‌اند این خسارات را جبران کنند.

خدادادی افزود: اگر سیل‌زدگان در معرض بیماری‌های عفونی باشند ما کار مهمی انجام نداده‌ایم در حالی که با رعایت بهداشت فردی و جمع‌آوری زباله‌ها می‌توان بسیاری مشکلات را برطرف کرد. تأمین آب آشامیدنی بسیار مهم است. اگر کسی می‌تواند آب آشامیدنی در اختیار ما قرار دهد برای مردم مفید خواهد بود. شیر خشک و پوشاک نیز برای مردم اهمیت ویژه‌ای دارد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

آموزش مجازی

رتبه اول آموزش مجازی دانشگاه علوم پزشکی اهواز میان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, دکتر کاوه اسلامی اظهار کرد: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.