صفحه اصلی / استان ها / قم / مدیریت سیلاب با اجرای طرح‌های آبخیزداری در رودخانه قم
مدیریت سیلاب با اجرای طرح‌های آبخیزداری در رودخانه قم

استاندار قم تصریح کرد:

مدیریت سیلاب با اجرای طرح‌های آبخیزداری در رودخانه قم

استاندار قم گفت: اجرای طرح‌های آبخیزداری در رودخانه قم، بحران سیلاب را با توجه به بارش های سنگین مدیریت می کند.

استاندار قم

به گزارش کسب و کار نیوز، پیش از ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان قم در تالار معصومیه فرمانداری عنوان کرد: با ساماندهی‌های انجام شده، کمک‌های مردمی از استان قم به استان‌های سیل‌زده از جمله لرستان در حال ارسال است.

استاندار قم افزود: این کمک رسانی‌ها با توجه به برنامه‌ریزی های انجام شده از هفته قبل آغاز شده و همچنان تداوم دارد،به زودی نیز برای کمک رسانی به مردم سیل زده لرستان حساب ویژه ای در سطح استان قم افتتاح می شود.

وی اظهار کرد: بارش‌های سیلابی در قم در برخی از مناطق نیز خساراتی را به وجود آورد که لازم است برای جلوگیری از این خسارات، تدابیر لازم اندیشیده شود.

بارش‌های روز گذشته می‌توانست خطرآفرین شود

سرمست بیان کرد: بارش‌های سیل‌آسایی که روز گذشته در قم شاهد بودیم اگر به مدت طولانی‌تری ادامه داشت به دلیل زیرساخت‌های ضعیف در قم می توانست خساراتی را بر جای بگذارد.

وی گفت: به واسطه اینکه پیش بینی‌های هواشناسی در مورد فعالیت سامانه‌های بارشی در استان و در سطح کشور، کلی است باید تدابیر وسیع‎تری اندیشیده شود تا در مواجهه با بارش های سیلابی، آمادگی لازم را داشته باشیم.

سرمست افزود: در حال حاضر ستاد مدیریت بحران در استان قم تا فعال بودن سامانه بارشی فعالیت‌های خود را به صورت مستمر ادامه می دهد.

وی اظهار کرد: باید از تجربیات گذشته در مدیریت بحران سیل استفاده کرد و با شناسایی نقاط حادثه‌خیز مانع از بروز خسارات و تلفات شد.

استاندار قم عنوان کرد: اجرای طرح های آبخیزداری در مناطق بالادست قم به ویژه کهک آثار مثبتی در کنترل سیلاب داشت از این رو باید طرح های آبخیزداری با جدیت بیشتری در قم توسعه یابد.

وی بیان کرد: اجرای طرح های آبخیزداری در رودخانه قم، بحران سیلاب را با توجه به بارش های سنگین مدیریت می کند، بر این اساس باید به زودی این طرح ها در مسیر رودخانه قم اجرایی شود.

سرمست گفت: رئیس جمهور در تماس اخیر علاوه بر قدردانی از مدیریت بحران در سیل اخیر، خواستار کنترل وضعیت سیلاب در رودخانه قمرود شدند؛ ضمن اینکه بر امدادرسانی به مردم سیل‌زده در استان های دیگر نیز تاکید داشتند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کارگران ساختمانی

کارگران ساختمانی در قم منتظر وام ۲ میلیون تومانی هستند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,اکبر شوکت با اشاره به بیکاری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.