چهارشنبه , ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اصلی / استان ها / گزارشی مبنی بر ابتلای عشایر خوزستان به کرونا دریافت نشده است
گزارشی مبنی بر ابتلای عشایر خوزستان به کرونا دریافت نشده است

مدیرکل امور عشایر استان:

گزارشی مبنی بر ابتلای عشایر خوزستان به کرونا دریافت نشده است

کسب و کار نیوز:مدیرکل امور عشایر خوزستان با اشاره به آغاز کوچ عشایر پس از تاخیر کرونایی گفت: تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر کرونای مثبت عشایر خوزستان دریافت نشده است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, علی‌رحم کریمی با اشاره به اینکه کوچ عشایر از روزهای ابتدایی اردیبهشت ماه و با حدود یک ماه تاخیر آغاز شده است، اظهار کرد: ۶ هزار و ۵۰۰ خانوار عشایر در استان درون کوچ هستند و در این فصل به سمت ارتفاعات شمالی و شمال شرق استان کوچ می‌کنند.

وی افزود: همچنین ۱۶ هزار و ۵۰۰ خانوار برون کوچ هستند که به سمت استان‌های اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، همدان، لرستان و کرمانشاه کوچ می‌کنند.

مدیرکل امور عشایر خوزستان تصریح کرد: همیشه کوچ عشایر از اواخر اسفندماه و اوایل فروردین ماه آغاز می‌شد اما امسال به دلیل مشکلاتی که در بحث شیوع کرونا وجود داشت، کوچ عشایر با یک ماه تاخیر آغاز شد.

کریمی عنوان کرد: در زمینه کوچ به دلیل حفظ سلامتی عشایر و مصون ماندن آن‌ها از ویروس کرونا، توصیه شده است تا در حد امکان از ماشین برای کوچ استفاده و کمتر به صورت سنتی کوچ کنند.

وی ادامه داد: براساس برآورد انجام‌گرفته تا به امروز حدود ۷۰ درصد از عشایر به صورت ماشینی در ‌حال کوچ هستند و باقی، سنتی کوچ کرده‌اند.

مدیرکل امور عشایر خوزستان خاطرنشان‌کرد: تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر کرونای مثبت عشایر در استان خوزستان دریافت نشده است.

همچنین مطالعه کنید:

طرح کالابرگ در ۱۴۰۳ ادامه می‌یابد/ امسال کسری بودجه نخواهیم داشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.