صفحه اصلی / استان ها / گلستان / از چند جبهه در حال تلاش برای خروج آب از پشت شهر گمیشان هستیم
از چند جبهه در حال تلاش برای خروج آب از پشت شهر گمیشان هستیم

نماینده مردم گمیشان در مجلس:

از چند جبهه در حال تلاش برای خروج آب از پشت شهر گمیشان هستیم

نماینده مردم گمیشان، کردکوی، ترکمن و بندرگز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه آبگرفتگی در شهر گمیشان رو به افزایش است، گفت: تاکنون حداقل ۳۵ درصد شهر دچار آبگرفتگی شده است.

دهمین روز سیل در استان گلستان

رامین نورقلی پور در گفت‌وگو با ایسنا منطقه گلستان اظهار کرد: در حال حاضر قسمت های شرقی و بخشی از قسمت های شمالی شهر گمیشان دچار آبگرفتگی شده است.

وی با اشاره به روند افزایش آبگرفتگی در این شهر،‌ افزود: مجرای خروجی تمامی آبهای ناشی از طغیان رودخانه گرگانرود که شهرستان های گنبدکاووس و آق قلا را تحت تاثیر خود قرار داده، گمیشان است. تمامی این آب ها در اطراف گمیشان تجمع پیدا کردند و این عامل باعث آبگرفتی در شهر شده است.

نورقلی پور خاطرنشان کرد: به دلیل عدم تعریض و لایروبی کانال شهر در طول سالیان گذشته، ظرفیت دبی خروجی کانال آب بسیار کاهش پیدا کرده است. 

نماینده مردم غرب استان در مجلس تصریح کرد: در گذشته با توجه به اینکه شاهد سیلاب هایی از این دست بودیم، دایک خاکی در اطراف شهر برای جلوگیری از سیلاب ایجاد شده بود که متاسفانه در سالهای اخیر تخریب شد. 

وی با تاکید بر اینکه دستگاه های متولی و مسئولین باید نسبت به حفظ این دایک اهتمام می ورزیدند، بیان کرد: آب های ورودی از بالادست از بخش هایی از این دیواره مستحکم که تخریب شده بود، وارد شهر شده است.

نورقلی پور خاطرنشان کرد: در روزهای اخیر مردم تلاش زیادی برای ترمیم دیواره مستحکم قدیمی اطراف شهر داشتند اما حجم شکستی ها این دیوار بسیار زیاد بود و با توجه به زمان کمی که وجود داشت، در برخی از نقاط دیواره شکستگی هایی ایجاد شد و آب نفوذ پیدا کرد.

نماینده مردم گمیشان، کردکوی، ترکمن و بندرگز در مجلس با اشاره به حادثه واژگونی قایق، تصریح کرد: متاسفانه مردمی که در این حادثه از دست دادیم در تلاش برای ترمیم همین دیواره دچار حادثه شدند و جان خودشان را از دست دادند.

وی در ادامه بیان کرد: از چند جبهه در حال تلاش برای خروج آب از پشت شهر گمیشان هستیم. این کار را با ایجاد کانال هایی در مناطق شمالی شهر و هدایت آب به سمت دشت و ایجاد کانال در مناطق جنوبی و هدایت آب به سمت زهکش های این منطقه دنبال می کنیم.

نورقلی پور تاکید کرد: در سالهای اخیر ممانعت محیط زیست از اتصال کانال های مختلف از جمله کانال اصلی شهر گمیشان به دریا و تاکید بر اتصال این کانال ها به تالاب گمیشان، باعث کندی بسیار زیاد تخلیه رواناب ها شده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

انتقال خون

از بیماران نیازمند به خون غافل نشویم

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سیدصادق بنی‌عقیل اظهار کرد: در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.