صفحه اصلی / اقتصادی / ارتباطات و فناوری اطلاعات / کدام کشورها میزبان بیش‌ترین شرکت‌های فعال در هوش‌ مصنوعی هستند؟
کدام کشورها میزبان بیش‌ترین شرکت‌های فعال در هوش‌ مصنوعی هستند؟

کدام کشورها میزبان بیش‌ترین شرکت‌های فعال در هوش‌ مصنوعی هستند؟

این گزارش به معرفی کشورهایی می‌پردازد که میزبان بیشترین شرکت‌های فعال در حوزه هوش مصنوعی هستند.

به گزارش کسب و کار نیوز، هوش مصنوعی یکی از آن دسته فناوری‌های نوینی است که در سال‌های اخیر مورد توجه بسیاری از غول‌های تکنولوژی و دولت‌های متعدد قرار گرفته است. بنابراین تبدیل به یکی از بزرگترین عرصه‌های رقابت غول‌های تکنولوژی با یکدیگر شده است.حالا بر اساس گزارشی که در وب سایت chinadaily آمده است، ایالات متحده آمریکا ، چین و انگلستان سه رتبه نخست رده‌بندی کشورهای میزبان شرکت‌های فعال در حوزه هوش مصنوعی ( Artificial intelligence ) را به خود اختصاص داده‌اند.

طبق آمارهایی که در گزارش توسعه هوش مصنوعی سال ۲۰۱۸ میلادی منتشر شده است، ایالات متحده آمریکا میزبان بالغ بر ۲۰۰۰ شرکت و استار تاپ مبتنی بر هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی ( Machine learning ) است، این در حالیست که چین بالغ بر ۱۰۰۰ شرکت و استار تاپ این چنینی را در خود جای داده است که تقریباً معادل ۲۰.۵۳ درصد از سهم کل جهان به شمار می‌آید.در این فهرست کانادا و هند نیز با میزبانی از کمتر از ۱۰۰۰ شرکت فعال در این حوزه جایگاه‌های چهارم و پنجم جدول را به خود اختصاص داده است.البته لازم به ذکر است که این آمارها مربوط به سال گذشته میلادی بوده و طبق برآورد و پیش‌بینی‌های صورت گرفته از سوی تحلیلگران، به احتمال زیاد چین به سرعت جای آمریکا را خواهد گرفت و در جایگاه نخست فناوری هوش مصنوعی جهان خواهد ایستاد. آن‌ها همچنین عنوان کرده بودند که سرعت پیشرفت و تکامل هوش مصنوعی در چین به گونه‌ای رقم خواهد خورد و از آمریکا پیشی خواهد گرفت که دیگر این کشور بزرگ که همواره در صدر تکنولوژی‌های جدید و منحصربفرد در جهان قرار داشته و همیشه مدعی عنوان نخستین و برترین فناوری‌های روز جهان به شمار می‌رفته است، هرگز به گرد پای آن نیز نخواهد رسید.

به عبارتی دیگر، این برآوردها حاکی از آن است که هوش مصنوعی تا سال ۲۰۳۰ میلادی توسط چین به تکامل خواهد رسید و ایالات متحده آمریکا احتمالاً برای همیشه از آن عقب خواهد افتاد. حال در زیر، نام ۱۰ کشور برتر و پیشگام جهان که میزبان بیشترین تعداد شرکت‌های فعال در حوزه فناوری هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی هستند، آمده است:

۱. ایالات متحده آمریکا

۲. چین

۳. انگلستان

۴. کانادا

۵. هند

۶. رژیم صهیونیستی

۷. فرانسه

۸. آلمان

۹. سوئد

۱۰. اسپانیا

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.