صفحه اصلی / استان ها / از بیماران نیازمند به خون غافل نشویم
از بیماران نیازمند به خون غافل نشویم

از بیماران نیازمند به خون غافل نشویم

کسب و کار نیوز:مدیرکل انتقال خون گلستان با اشاره به شیوع کرونا، گفت: رعایت بهداشت فردی واقعاً حرف درستی است ولی این قضیه نباید باعث شود بخشی از بیماران که نیاز مداوم به خون و فراورده‌های خونی دارند را فراموش کنیم.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سیدصادق بنی‌عقیل اظهار کرد: در شرایط فعلی شیوع بیماری کرونا در کشور و استان ما، باعث شده که به‌طور ناخواسته از خیلی از بیمارانی که نیاز مداوم به خون و فراورده‌های خونی دارند، غافل شویم.

وی با اشاره به اینکه بیماران تالاسمی، هموفیلی، مجروحان تصادفات، بسیاری از بیماران سرطانی و غیره به‌طور پیوسته نیازمند به خون و فراورده‌های خونی هستند، افزود: اطلاع‌رسانی‌هایی که در فضای مجازی در خصوص بیماری کرونا صورت گرفته، بخشی از آن بسیار درست و منطقی است اما بخشی از این اطلاع‌رسانی‌ها درست نیست و موجب ایجاد ترسی در مردم شده که غیرمنطقی نیست.

مدیرکل انتقال خون گلستان بیان کرد: با توجه به اینکه سازمان انتقال خون، سختگیرانه ترین شرایط را برای اهدا خون و مسائل بهداشت فردی رعایت می‌کند، مردم با خیال راحت به مراکز انتقال خون در سطح استان مراجعه و خون خود را اهدا کنند تا بتوانیم نیاز بیماران را برطرف کنیم.

بنی‌عقیل با اشاره به اینکه کسانی که وارد مراکز انتقال خون می‌شوند از همه نظر مورد بررسی قرار می‌گیرند، گفت: علاوه بر اینکه تمامی شرایط استریل وسایل را رعایت و محیط را نیز به‌طور مستمر ضدعفونی می‌کنیم، به افراد مراجعه‌کننده بعد از ضدعفونی کردن دست‌هایشان، دستکش و ماسک می‌دهیم.

وی خاطرنشان کرد: درست است که ما نباید برای کارهایی که خیلی ضروری نیست از منزل خارج شویم، ولی اهدای خون جزو واجبات است. خیلی از بیماران چشم انتظار حضور اهداکنندگان در مراکز انتقال خون هستند.

بنی‌عقیل با اشاره به اینکه مراجعه به مراکز انتقال خون کاهش پیدا کرده است، گفت: این کاهش در برخی روزها به ۵۰ درصد هم رسیده درصورتی‌که مصرف ما همان شرایط قبل را دارد. از همه هم استانی‌ها به‌خصوص جوانان و بانوان درخواست می‌کنیم در این امر خداپسندانه مشارکت داشته باشند.

مدیرکل انتقال خون گلستان بیان کرد: با توجه به اینکه در ایام پایانی سال قرار داریم، نیاز ما به همه گروه‌های خونی است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.