صفحه اصلی / استان ها / خوزستان / ۶ روستای اهواز در معرض خطر سیل / ترمیم سیل‌بند جعاوله ممکن نیست

۶ روستای اهواز در معرض خطر سیل / ترمیم سیل‌بند جعاوله ممکن نیست

فرماندار اهواز با اشاره به وسعت شکستگی سیل‌بند روستای سادات جعاوله، از عدم امکان‌پذیری ترمیم سیل‌بند خبر داد.

سیل‌بند

جمال عالمی‌ نیسی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به وضعیت شکسته شدن سیل‌بند روستای جعاوله اهواز اظهار کرد: با توجه به وسعت شکستگی سیل‌بند روستای سادات جعاوله و به دلیل اینکه حجم آب اطراف آن شبیه به دریاچه شده، دسترسی به آن و ترمیم سیل‌بند با این وضعیت دبی رورخانه دز امکان‌پذیر نیست.

وی با اشاره به آخرین وضعیت روستاهای مسیر بامدژ، گفت: با توجه به اینکه احتمال دارد رهاسازی آب از سد دز به ۱۵۰۰ مترمکعب بر ثانیه برسد، ممکن است منطقه بامدژ در خطر قرار بگیرد. 

عالمی نیسی افزود: در منطقه بامدژ ۱۱ روستا وجود دارد که اگر رهاسازی آب از سد دز به ۱۵۰۰ مترمکعب بر ثانیه برسد، حدود شش روستا از جمله روستاهای سید معن، سید سلمان، سید قاسم، سید نبی و سادات جعاوله در معرض خطر کامل قرار می‌گیرند. 

فرماندار اهواز ادامه داد: در مناطق مسکونی روستاهای در معرض خطر اقداماتی انجام شده و از قبل اطراف روستاها خاکریزی شده است و احتمال نفوذ آب به روستاها کم است اما بخشی از زمین‌های کشاورزی چند روستا زیر آب رفته است.

عالمی نیسی گفت: اکنون مسیر ارتباط جاده‌ای دو روستای سید یدیم و سید قاسم قطع شده و برای رسیدن به این دو روستا ارتباط آبی برقرار کرده‌ایم اما احتمال نفوذ آب به داخل روستا کم است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

آموزش مجازی

رتبه اول آموزش مجازی دانشگاه علوم پزشکی اهواز میان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, دکتر کاوه اسلامی اظهار کرد: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.