صفحه اصلی / استان ها / کردستان / سومین جشنواره سراسری “هه لپه رکئ” لغو شد
سومین جشنواره سراسری “هه لپه رکئ” لغو شد

برای همدردی با سیل‌زدگان؛

سومین جشنواره سراسری “هه لپه رکئ” لغو شد

مردم کردستان همواره پیش قدم در همدردی با هم وطنان داغ دیده ایران اسلامی است، لذا جشنواره "هه لپه رکئ" یا همان رقص کردی لغو شد.

کردستان

به گزارش کسب و کار نیوز ، جشنواره هەڵپەڕکێی (رقص کردی) بانه با حضور ۱۶ گروه از استان‌های کردستان، آذربایجان غربی، ایلام، کرمانشاه و خراسان شمالی که راه یافتگان به مرحله داوری این جشنواره بودند، قرار بود هشتم تا ۱۱ فروردین ماه برگزار شود.

ستاد برگزاری سومین جشنواره «هه لپه رکی» بانه در اطلاعیه‌ای از لغو این جشنواره به منظور ابراز همدردی با سایر هموطنان در جای جای ایران اسلامی به ویژه خانواده‌های داغدار قربانیان سیل های اخیر در استان‌های مختلف خبر داد.

متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

« هنر تجلی سیمای زندگی بر کالبد هستی است و هنر زیبای هه لپه رکئ کوردی، پیام عزت، جوانمردی، غیرت، حمیت، همدردی و همنوایی قوم کرد با دیگر اقوام و انسان‌ها در شادی‌ها و غم‌هاست».

اکنون که مردم عزیز ایران اسلامی داغدار از دست دادن شماری از هموطنانمان در حوادث ناشی از سیل و طوفان در برخی از استان‌های کشور هستند، دبیرخانه سومین جشنواره سراسری هه لپه رکئ کوردی بانه هم به رسم آئین هنر و دوستی، مراتب تاثر و تاسف عمیق خود از این حوادث دلخراش و همدردی خود با خانواده ها و بازماندگان قربانیان سیل و طوفان را ابراز می‌کند.

لذا بنا به درخواست اصحاب فرهنگ و هنر استان فرهنگی کردستان، مردم نوع دوست بانه و گروه‌های هنری شرکت کننده در این رویداد فاخر فرهنگی و هنری، به استحضار همه علاقمندان و فرهیختگان می‌رساند برگزاری سومین جشنواره سراسری هه لپه رکئ کوردی بانه که مقرر بود هشتم تا یازدهم فروردین ۹۸ در شهرستان فرهنگی بانه برگزار شود، به زمان دیگری موکول شد و تاریخ برگزاری متعاقبا اعلام می‌شود.

باشد که حضور و همدردی همه هموطنان مهرورز و نوع دوست، به ویژه هنرمندانی که گرمی نفس‌ها و یارای جنبش هنرمندانه شان در قالب سومین جشنواره هه لپه رکئ بانه، ولو اندک، اما مرهمی بر آلام و دردهای دل دردمند بازماندگان حوادث اخیر سیل در کشور باشد (ان‌شاءالله)»

  ستاد برگزاری سومین جشنواره سراسری هه لپه‌رکئ بانه

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مرغ‌

تست اعتیاد مرغ‌های کردستان منفی اعلام شد

به گزارش کسب وکار نیوز به نقل از ایسنا, مجتبی ورمقانی با تکذیب خبر خوراندن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.