صفحه اصلی / استان ها / قزوین / کشف ۳۸ تن برنج تقلبی در قزوین
کشف ۳۸ تن برنج تقلبی در قزوین

کشف ۳۸ تن برنج تقلبی در قزوین

فرمانده انتظامی استان با اعلام کشف ۳۸ تن برنج تقلبی در قزوین گفت: بازدیدهای متعددی در سطح استان صورت گرفته که منجر به پلمب تعدادی از واحدها شده است.

برنج خارجی احتکار

به گزارش کسب و کار نیوز، سردار مهدی محمودی فرمانده انتظامی استان قزوین در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه که امروز با موضوع تمهیدات پلیس در ایام پایانی سال برگزار شد، اظهار کرد: هدف این است که موضوعات و اقداماتی که توسط دستگاه‌ها صورت می‌گیرد به گوش مردم رسانده شود و مردم بدانند که چه اقدامات و برنامه‌هایی وجود دارد و چه انتظارات و توقعاتی از آن می‌رود.

وی با اشاره به اینکه همانند سال‌های گذشته اولویت‌هایی را برای سال ۹۸ داریم، افزود: پیشگیری را در اولویت قرار داده‌ایم و در تلاش هستیم تا پیشگیری‌ها به‌گونه‌ای اجرا شود که منجر به صدور رأی در دستگاه قضا نشود.

فرمانده انتظامی استان با تأکید بر اینکه به‌واسطه جنگ اقتصادی و تحریم‌های صورت گرفته توسط دشمن در تلاش هستیم تا به کمک مردم و در کنار آن‌ها به حفظ امنیت بپردازیم، یادآور شد: مبارزه با قاچاق کالا، ارز، سوخت، با مواد مخدر، قاچاقچیان و سوداگران مواد مخدر ازجمله مواردی است که در دستور کار قرار دارد و در همین زمینه مقابله را نیز مدنظر قرار داده‌ایم.

وی عنوان کرد: مقابله با سرقت‌های خرد و کلان در دستور کار قرار دارد و نیازمند این است که سایر دستگاه‌ها نیز همکار و همیار پلیس باشند چراکه در این حوزه تنها پلیس اثرگذار نیست.

محمودی با بیان اینکه در استان ما سرقت‌های مهم کنترل شده است، ادامه داد: در استان سرقت‌های خرد و کلان وجود دارد و در تلاش هستیم تا آن‌ها را نیز به حداقل برسانیم.

وی با بیان اینکه برخورد با مفاسد اجتماعی کاهش تلفات جاده‌ای و حوادث رانندگی هم در دستور کار قرار دارد، اضافه کرد: جایگاه امنیت جزو اولویت‌های ما است چراکه امنیت شاکله و زیربنای حیات اجتماعی است و در این راستا پلیس تمام‌قد ایستادگی و تلاش می‌کند.

فرمانده انتظامی استان با اعلام اینکه در حوزه پلیس‌راه حجم تردد ما بسیار بالاست، اعلام کرد: تا بیستم اسفندماه سال‌جاری بیش از ۲۸۰ میلیون تردد خودرو در محورهای مواصلاتی استان ثبت شده است که این رقم افزایش ۱۴ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

وی با اشاره به افزایش ۲۵ درصدی مجموع تصادفات در محورهای مواصلاتی استان قزوین و کاهش ۶ درصدی تصادفات جرحی خاطرنشان کرد: تعداد متوفیان در سوانح ۸ درصد و مجروحان نیز ۱۰ درصد کاهش داشته است.

به گفته محمودی، بیشترین تخلفات منجر به اعمال قانون شده درزمینهٔ تخطی از سرعت غیرمجاز، نقص فنی و ارتکاب به سوانح حادثه‌ساز بوده است.

وی مطرح کرد: روز ۲۵ اسفندماه رزمایش امدادی خواهیم داشت و امسال برای پلیس راهور شعار «پرهیز از خطر و آرامش در سفر» و برای عوامل انتظامی نیز شعار «نشاط بهاری نظم و قانون‌مندی» در نظر گرفته شده است.

فرمانده انتظامی استان در اشاره به تماس همشهریان با سامانه تلفنی ۱۱۰ تصریح کرد: طی تماس‌های برقرار شده در ۱۱ ماه نخست سال جاری ۷۴ درصد تماس‌ها عملیاتی، ۲۰۴ درصد راهنمایی و ارشاد و ۸۴ درصد تماس‌ها نیز ارتباطی با پلیس نداشته است.

وی یادآور شد: طی تماس با سامانه ۱۹۷ از میزان تمامی تماس‌ها ۲۲ درصد مشاوره و راهنمایی، ۴۰ درصد قابل‌رسیدگی و ۳۸ درصد نیز غیرقابل‌رسیدگی بوده است.

محمودی یادآور شد: از کل پرونده‌های ارجاع شده ۸۱ درصد منجر به مصالحه شده است.

وی اظهار کرد: در حوزه برنامه‌های آموزشی ۲۱۲ جلسه آموزشی برگزار شده است که کارشناسان ناجا با حضور در اماکن مختلف اقدام به آموزش می‌کنند.

فرمانده انتظامی استان با اعلام اینکه طی ۱۱ ماهه نخست سال جاری ۲۸۰ درصد جرم سایبری کشف و ۳۱۷ نفر نیز شناسایی و دستگیر شدند، عنوان کرد: برداشت‌های غیرمجاز از حساب‌های بانکی، کلاه‌برداری اینترنتی و هتک حیثیت ازجمله جرائم سایبری بوده است.

وی با اعلام انهدام ۴ باند کلاه‌برداری اضافه کرد: طی ۱۱ ماهه نخست سال جاری در دستگیری جاعلان حرفه‌ای نیز ۱۰ درصد افزایش را شاهد بودیم؛ در بخش کشفیات نیز ضمن افزایش ۸۲ درصدی کشف سوخت قاچاق، ۲۸۱ میلیارد تومان کالای قاچاق و ۲۵ مورد احتکار نیز کشف شدند.

محمودی با اشاره به اینکه تاکنون شاهد افزایش کشف مواد محترقهٔ خطرناک بوده‌ایم و در همین زمینه ۲۹ نفر هم دستگیر شدند، تأکید کرد: ما مخالف شادی مردم نیستیم اما توصیه می‌کنیم خانواده‌ها توجه بیشتری نسبت به فرزندان خود داشته باشند و چهارشنبه‌سوری را در کنار هم بگذرانند.

فرمانده انتظامی استان در پایان اعلام کرد: همه مأموران ناجا شیفت‌بندی و آماده کار شدند که تمهیدات امنیتی را به اجرا خواهند گذاشت.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

تولید مواد ضدعفونی‌کننده

تولید مواد ضدعفونی‌کننده در آزمایشگاه‌های دانشگاه پیام نور قزوین

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, رضا رسولی شربیانی رئیس دانشگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.