صفحه اصلی / استان ها / قزوین / بانک‌ها وارد بنگاه‌داری شدند/ تضعیف مالی واحدهای صنعتی با عملکرد بانک‌ها
بانک‌ها وارد بنگاه‌داری شدند/ تضعیف مالی واحدهای صنعتی با عملکرد بانک‌ها

بانک‌ها وارد بنگاه‌داری شدند/ تضعیف مالی واحدهای صنعتی با عملکرد بانک‌ها

رئیس خانه صنعت استان قزوین گفت: در سال‌های اخیر بانک‌ها وارد بنگاه‌داری شدند و فشار زیادی بر صنایع وارد کردند که نه‌تنها کمکی به آن‌ها نکرد بلکه باعث تضعیف مالی واحدهای صنعتی شده است.

بانک

علی‌محمد زمانی رئیس خانه صنعت استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: پیش از انقلاب صنعت مونتاژ داشتیم و به مهندسان اجازه داده نمی‌شد فعالیت کنند ولی امروزه به برکت انقلاب اسلامی در وضعیت خوبی قرار داریم و تولیدات بومی را به سایر کشورها صادر می‌کنیم.

وی تشریح کرد: ما در سال‌های اخیر دچار مشکلاتی در خصوص تأمین سرمایه شده‌ایم و از صنایع حمایت درستی صورت نگرفته است و علی‌رغم اینکه جایگاه بالایی در صنعت طی ۴۰ سال اخیر کسب کرده‌ایم ولی جای رشد بیش از این نیز وجود دارد؛ متأسفانه در سال‌های اخیر بانک‌ها وارد بنگاه‌داری شدند و فشار زیادی بر صنایع وارد کردند که نه‌تنها کمکی نکرد بلکه باعث تضعیف مالی واحدهای صنعتی شده است.

رئیس خانه صنعت استان قزوین خاطرنشان کرد: علی‌رغم اینکه مدیران تلاش مضاعفی برای حفظ صنعت دارند تا تولید رونق داشته باشد ولی حمایت‌هایی که باید صورت می‌گرفت به‌درستی انجام نشده است.

وی عنوان کرد: تولیدات ازنظر کیفیت و استاندارد با بسیاری از کشورها قابل‌رقابت است ولی کالای بی‌کیفیتی که به‌صورت قاچاق وارد کشور می‌شود لطمه‌هایی به صنعت وارد کرده است که موجب مشکلات موجود در سال‌های اخیر شده است.

زمانی مطرح کرد: اگر این مشکلات به‌صورتی باشد که صنایع موردحمایت قرار گیرند اراده مدیران واحدهای تولیدی برای بقای صنعت نیز مضاعف خواهد شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

تولید مواد ضدعفونی‌کننده

تولید مواد ضدعفونی‌کننده در آزمایشگاه‌های دانشگاه پیام نور قزوین

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, رضا رسولی شربیانی رئیس دانشگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.