صفحه اصلی / اجتماعی / بهداشت و سلامت / امکان استعلام اصالت فراورده‌های غذایی و آشامیدنی فراهم می‌شود
امکان استعلام اصالت فراورده‌های غذایی و آشامیدنی فراهم می‌شود

امکان استعلام اصالت فراورده‌های غذایی و آشامیدنی فراهم می‌شود

مدیرکل امور فراورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو از فراهم شدن امکان استعلام اصالت فراورده‌های غذایی و آشامیدنی تولید داخل در سامانه TTAC خبر داد.

دکتر مفید

به گزارش کسب و کار نیوز، دکتر وحید مفید اظهار کرد: مجموعه کنترل‌های سازمان غذا و دارو بر مواد خوراکی و آشامیدنی در سامانه تیتک در دو بخش محصولات وارداتی و دیگری کنترل پروانه‌های تاسیس، بهره‌برداری، مسئول فنی، ساخت کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی در داخل کشور انجام می‌شود.

وی افزود: تا پیش از این، سامانه TTAC صرفا در بحث واردات استفاده می‌شده، اما براساس برنامه‌ریزی‌ها مقرر شد تا تمامی فرایندهای تولید در داخل نیز به این سامانه منتقل شود.

مدیرکل امور فراورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو با اشاره به مزایای این سامانه عنوان کرد: تمام پروانه‌های تاسیس، بهره‌برداری و ساخت محصولات تولید داخل کشور نیز مانند محصولات وارداتی در چهارچوب سامانه، متمرکز و در عین حال سراسری خواهد شد.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان غذا و دارو، وی توضیح داد: در حال حاضر تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی سیستم‌های جداگانه‌ای دارند که از این پس در قالب یک سامانه جامع پروانه‌ها را صادرخواهند کرد و به پروانه صادرشده دسترسی خواهند داشت.

به گفته مفید، همچنین از این پس مصرف کننده می‌تواند همانگونه که در مورد کالاهای وارداتی با وراد کردن بارکد از طریق سامانه تیتک اصالت آن را استعلام می‌کند، درمورد اصالت کالاهای داخلی نیز این امکان مهیا خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: زیرساخت‌های این سامانه آماده شده و از اسفندماه فعالیت خود را آغاز خواهد کرد و امیدواریم در سال آینده تمام واحدهای تولید داخل به این سامانه متصل شوند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

۱۱۶ قلم دارو در فهرست گران‌ترین تجویزها

به گزارش کسب و کار نیوز ، امیرحسین حبیبیان – معاون مرکز آمار و فناوری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.