صفحه اصلی / استان ها / آذربایجان شرقی / خروج دام زنده از استان به قصد قاچاق، ممنوع است
خروج دام زنده از استان به قصد قاچاق، ممنوع است

معاون قضایی رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی:

خروج دام زنده از استان به قصد قاچاق، ممنوع است

معاون قضائی رییس کل و سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل آذربایجان شرقی بر جلوگیری از خروج دام زنده از استان به قصد قاچاق تأکید کرد.

دام زنده

به گزارش کسب و کار نیوز، بابک محبوب علیلو در هشتمین جلسه کارگروه پیشگیری از قاچاق کالا و ارز، خروج دام زنده از استان و کشور را یکی از عوامل افزایش قیمت گوشت قرمز دانست و گفت: خروج کالاهای اساسی و به ویژه دام زنده از استان به قصد قاچاق به ویژه در محورهای مواصلاتی منتهی به استان آذربایجان غربی ممنوع شده است و در صورت مشاهده، خودرو توقیف و راننده و عوامل مرتبط دستگیر خواهند شد.

وی با اشاره به دستور اکید رئیس قوه قضائیه مبنی بر برخورد قانونی با عوامل قاچاق کالاهای اساسی از جمله قاچاق دام از نیروی انتظامی استان خواست تا اقدامات کنترلی را تشدید کرده و نظارت‌های لازم را انجام دهند تا از قاچاق کالاهای اساسی و دام و طیور زنده از استان جلوگیری شده و اجازه فرصت طلبی به سودجویان داده نشود.

رئیس کارگروه پیشگیری از قاچاق کالا و ارز با اشاره به اینکه هدف از راه‌اندازی سامانه‌های مربوط به پیشگیری از قاچاق کالا و ارز (شناسه کالا، شناسه رهگیری و…) امکان نظارت بر فرآیند واردات، صادرات، حمل و نگهداری کالاها است، بر ایجاد دسترسی دستگاه‌های نظارتی و کاشف اعم از نیروی انتظامی و اداره اطلاعات به این سامانه‌ها تاکید کرد.

محبوب علیلو با اشاره به ضرورت تأمین امنیت غذایی و سلامت عمومی، بر اهمیت و حساسیت مقوله پیشگیری از قاچاق کالاهای سلامت محور تاکید کرد و از دستگاه‌های مربوطه خواست تا با اعمال نظارت مستمر بر فرآیند واردات و روند توزیع کالاهای مذکور، از بروز مشکلات در آن حوزه جلوگیری شود.

پیگیری مصوّبات جلسات قبل، گزارش شرکت پخش فرآورده‌های نفتی در مورد آخرین وضعیت سامانه‌های کنترلی و زیرساختی آن‌ها، گزارش اداره کل اطلاعات در مورد آخرین وضعیت قاچاق فلزات گران‌بها و کالاهای کم حجم، گزارش سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان در مورد آخرین وضعیت اجرای احکام قضائی (فروش و انهدام) کالاهای مکشوفه قاچاق و گزارش اداره کل فرودگاه‌های استان در مورد نحوه کنترل مسافرین خروجی و خروج ارز و فلزات گران‌بها از جمله موضوعات مطرح در این جلسه بود.

انتهای پیام‌

همچنین مطالعه کنید:

کمیته امداد

مردم آذربایجان شرقی به “رزمایش بخشش ایرانیان” در ماه رمضان بپیوندند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, محمد کلامی اظهار کرد: در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.