صفحه اصلی / استان ها / آذربایجان شرقی / اختلاف قیمت کود یارانه دار باعث افزایش تقاضای کاذب شده است
اختلاف قیمت کود یارانه دار باعث افزایش تقاضای کاذب شده است

مدیر جهاد کشاورزی اهر:

اختلاف قیمت کود یارانه دار باعث افزایش تقاضای کاذب شده است

کسب و کار نیوز:مدیر جهاد کشاورزی اهر گفت: اختلاف قیمت نزدیک به 80 هزار تومانی کود اوره یارانه دار، باعث جذب دلالان و واسطه‌ها به این بازار شده و با رشد تقاضاهای کاذب، کشاورزان پیشرو و مصرف کنندگان اصلی نیز با مشکل مواجه شده‌اند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, محمد اسدی اظهار کرد: با بارش نزولات آسمانی در روزهای اخیر و نیاز به تغذیه باغات و مزارع، از زمان آغاز طرح فاصله گذاری هوشمند، شاهد تجمع کشاورزان برای پیگیری و دریافت کود شیمیایی هستیم که با توجه به خطر انتقال ویروس از شهر به روستاها و محیط‌های بسته، این امر می‌تواند سبب گسترش ویروس کرونا در روستاها شود.

وی افزود: موضوع تامین به موقع کود شیمیایی جزء دغدغه‌های مهم مسولان استانی و شهرستانی بوده که با تعطیلی پالایشگاه‌ها در یک ماه اخیر، حتی در تعطیلات نوروزی هم فرآیند حمل و توزیع کود در سطح شهرستان متوقف نشده است.

وی خاطر نشان کرد: با تصمیم ستاد شهرستانی، تمهیداتی از جمله تحویل کود به نمایندگان روستاها به جای تحویل به اشخاص، استفاده از ظرفیت سامانه پهنه بندی برای استخراج سطح زیر کشت و … موجب شده تا نیازی به تعطیلی فرآیند توزیع کود نباشد اما هجوم دلالان و واسطه‌ها در پوشش کشاورز و زیاده خواهی برخی افراد برای سودجویی، موجب تجمع بیش از اندازه افراد در محوطه مدیریت و کارگزاری ها در روزهای اخیر شده است.

اسدی گفت: با برنامه ریزی‌های انجام گرفته برای توزیع کود شیمیایی در روستاهای باقیمانده، کارشناسان جهاد کشاورزی به صورت میدانی در سطح پهنه‌ها حضور یافته و نیازی به حضور کشاورزان در مدیریت نیست.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی، وی یادآور شد: برابر بخشنامه‌های قبلی، هم‌چنان تحویل کود به صورت انفرادی به اشخاص مقدور نبوده و در صورت تکمیل مدارک، تحویل کود به نمایندگان روستاها انجام می‌گیرد لذا از کشاورزان عزیز خواهشمندم با رعایت موارد مذکور سلامتی خود و سایر افراد جامعه را مد نظر قرار دهند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.