صفحه اصلی / استان ها / آذربایجان شرقی / خسارت ۲۲۰ میلیاردی سرما به باغات و مزارع آذربایجان شرقی
خسارت ۲۲۰ میلیاردی سرما به باغات و مزارع آذربایجان شرقی

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان خبر داد

خسارت ۲۲۰ میلیاردی سرما به باغات و مزارع آذربایجان شرقی

کسب و کار نیوز:رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی از وارد شدن نزدیک به ۲۲۰ میلیارد تومان خسارت به باغات و مزارع استان در پی سرمازدگی خبر داد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, اکبر فتحی در گفت‌وگوی خبری اظهار کرد: بارندگی‌های چند روزه استان در فصل مناسبی از مرحله داشت محصولات کشاورزی رخ داده که باعث افزایش عملکرد محصولات کشاورزی می‌شود، اما سرمازدگی محصولات ناشی از برودت هوا و تگرگ، خساراتی را به بخش کشاورزی استان در ۱۴ شهرستان وارد کرده است.

وی با بیان این‌که ۱۰ هزار هکتار از اراضی استان متحمل خسارتی بین ۱۰ الی ۸۰ درصد شده است، گفت: ۶۵۰۰ هکتار شامل محصولات باغی و ۳۵۰۰ هکتار از آن نیز مربوط به محصولات زراعی است.

فتحی ادامه‌ داد: هرساله در این فصل، شاهد سرمای دیررس بهاره در استان هستیم اما امسال به جهت مدت زمان کوتاه دوره سرما، میزان پایین تگرگ و آگاهی بیشتر باغداران، نسبت به سال گذشته، خسارت پایین بوده است.

وی اظهار کرد: اما متاسفانه از روز پنجشنبه، سامانه جدیدی به استان وارد می‌شود که احتمال افزایش خسارت وجود دارد.

وی با تاکید بر این‌که تمامی واحدهای کشاورزی و دامی باید تمهیدات لازم را انجام دهند، افزود: استفاده از کود سرک مزارع دیم، تنظیم دمای واحدهای دام و طیور، سوزاندن بقای گیاهی و حتی لاستیک در مزارع، استفاده از آب چاه برای غرقابی کردن مزرعه و مه پاشی باعث کاهش خسارات پیش رو خواهد شد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.