صفحه اصلی / استان ها / قزوین / کاهش ۱۰ درصدی میزان مصرف خون در قزوین

کاهش ۱۰ درصدی میزان مصرف خون در قزوین

رئیس سازمان انتقال خون استان قزوین گفت: در سال ۹۶ میزان نیاز به خون و مصرف آن ۱۰ درصد کاهش را نسبت به سال قبل نشان می‌دهد که بهینه کردن مصرف فرآورده‌های خونی ازجمله عوامل مهم این کاهش به شمار می‌رود.

اهدای خون

به گزارش کسب و کار نیوز، همایش افتتاحیه سمینار سه‌روزه «هموویژلانس و مدیریت خون بیمار» با حضور پورفتح‌الله مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین، مدیرکل انتقال خون قزوین و ۳۵۰ پزشک، پرستار و کارشناس بانک خون در دانشگاه علوم پزشکی قزوین در حال برگزاری است.

محمدحسین برادران رئیس سازمان انتقال خون استان قزوین نیز در این همایش اعلام کرد: چهارمین سال برگزاری سمینار «هموویژلانس و مدیریت خون بیمار» در استان قزوین با استقبال خوبی از سوی جامعه مخاطب روبرو شده است چراکه تلاش شده حداکثر استفاده از اساتید برتر را داشته باشیم.

وی با اشاره به وضعیت استان در خصوص انتقال خون بیان کرد: در سال ۹۶ به ازای هر هزار نفر تعداد ۳۰ نفر اهداکننده خون در استان ثبت شد که میانگین آن در کشور ۲۷ نفر است.

وی افزود: این آمار نشان از افزایش تعداد اهداکنندگان خون و گسترش فرهنگ اهدای خون در استان در مقایسه با آمار کشور دارد.

برادران تصریح کرد: همچنین در سال ۹۶ میزان نیاز به خون و مصرف آن ۱۰ درصد کاهش را نسبت به سال قبل نشان می‌دهد که بهینه کردن مصرف فراورده‌های خونی ازجمله عوامل مهم این کاهش به شمار می‌رود.

رئیس سازمان انتقال خون استان قزوین با اشاره به اینکه میزان ضایعات خونی از ۱۵ درصد در سال ۹۴ به چهار درصد در سال ۹۶ کاهش یافته است، عنوان کرد: از ابتدای سال ۹۷ تاکنون نیز آمارها نشان از کاهش مصرف فراورده‌های خونی در استان دارد.

منوچهر مهرام رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قزوین در این همایش بابیان اینکه هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی استان با سازمان انتقال خون در حد مطلوبی است، اظهار کرد: امروز بهترین شرایط برای بیماران نیازمند به خون فراهم است.

وی افزود: در حال حاضر کاهش بسیار چشمگیری در ضایعات خون که با هزینه بسیار بالایی تهیه می‌شود، را شاهد هستیم.

مهرام تصریح کرد: مراقب از این فراورده و استفاده بهینه از آن برای رسیدن به دست مصرف‌کننده اهمیت بسیار بالایی دارد که در استان موردتوجه قرار گرفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین عنوان کرد: امیدوارم این کارگاه سه روزه بتواند حداکثر فراگیری را برای مخاطبان خود داشته باشد چراکه ما نیازمند بهینه‌سازی در مصرف خون و فراورده‌های آن هستیم.

به گزارش کسب و کار نیوز، مصرف بهینه خون و فرآورده‌های خونی در مراکز درمانی، رعایت اصول صحیح حمل‌ونقل و نگهداری انواع فرآورده‌های خونی، گزارش دهی دقیق عوارض ناشی از تزریق خون و فرآورده‌های آن، مدیریت خون بیمار و اهمیت آزمایشات مرتبط در بانک خون بیمارستان‌ها، از اهداف برگزاری این سمینار سه روزه است.

به گزارش کسب و کار نیوز، این سمینار با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی قزوین و موسسه آموزش عالی طب انتقال خون در سه روز ۲۶، ۲۷، ۲۸ دی‌ماه در سالن شهید بابایی دانشکده پزشکی برگزار می‌شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

تولید مواد ضدعفونی‌کننده

تولید مواد ضدعفونی‌کننده در آزمایشگاه‌های دانشگاه پیام نور قزوین

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, رضا رسولی شربیانی رئیس دانشگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.