صفحه اصلی / استان ها / خوزستان / اولین شهرداران اهواز از روزهای یک شهر جنگی گفتند
اولین شهرداران اهواز از روزهای یک شهر جنگی گفتند

اولین شهرداران اهواز از روزهای یک شهر جنگی گفتند

مراسم رونمایی از کتاب "شهریاران شهر" که در حوزه تجربیات و خاطرات شهرداران سابق اهواز تالیف شده است، فرصتی بود تا شهرداران پیشین اهواز گرد هم آمده و در تالار شهر از روزهای گذشته و خاطرات اهواز در دوران جنگ تحمیلی و چگونگی مدیریت یک شهر جنگی بگویند.

اهواز

به گزارش کسب و کار نیوز، در ادامه محمدرضا شریف‌نیا دومین شهردار اهواز پس از انقلاب اسلامی که دوره شهرداری وی همزمان با زمان جنگ تحمیلی بوده است، اظهار کرد: حدود هفت ماه در شهرداری اهواز خدمت کردم. بزرگ‌ترین واقعه در زمان خدمتم آغاز جنگ تحمیلی بود.

وی افزود: تنها در یک روز ۵۴ نقطه شهر اهواز توسط دشمن بمباران شد.

اهواز مرکز جنگ تحمیلی

شهردار اهواز در زمان جنگ تحمیلی اظهار کرد: در خوزستان در بیش از ۱۲۰۰ کیلومتر جنگ داشتیم و نیروهای بعثی با بیش از ۱۴ لشکر مسلح به کشور ما حمله کردند اما اهواز مرکز جنگ تحمیلی بود.

وی افزود: هشت سال دفاع مقدس یک دانشگاه انسان‌ساز بود. کجا انسان‌هایی مانند شهید باکری و علی هاشمی یافت می‌شود؛ حاصل این جنگ بیش از ۲۵۰ هزار شهید بوده است.

شریف‌نیا گفت: اکنون کسانی که در اهواز صاحب قدر و منزلت هستند، باید قدر خود را بدانند و با تمام وجود به مردم اهواز خدمت کنند.

شهرداری اهواز در صف نخست جنگ بود

دومین شهردار اهواز پس از انقلاب اسلامی بیان کرد: در روز نخست جنگ تحمیلی سه نقطه فرودگاه اهواز را بمباران کردند و این در حالی بود که قرار بود فردای آن روز رئیس جمهور وقت به اهواز سفر کند اما حفره‌هایی در فرودگاه ایجاد شده بود. تصمیم به آسفالت فرودگاه گرفتیم اما به دلیل اینکه باند فرودگاه نیاز به آسفالت مخصوص داشت برخی رضایت به این کار نداشتند.

وی ادامه داد: بالاخره کار آسفالت در ساعت ۲۳ آن شب به پایان رسید و فردای آن روز، رئیس جمهور وقت به اهواز آمد.

شریف‌نیا افزود: آن لکه‌گیری آسفالت، تا سال ۷۰ ماندگار بود تا روزی که توسعه فرودگاه اهواز تعریف شد.

باید به نحو احسن به مردم شهر خدمت شود

شهردار اهواز در زمان جنگ تحمیلی گفت: در آن زمان شهر خلوت شده بود و عده‌ کمی از شهروندان در اهواز مانده بودند که در حال خدمت به مردم بودند. در آن زمان یک قوطی رنگ داشتیم و شعار می‌نوشتیم که تا چند سال پیش برخی شعارها هنوز در اهواز باقی بودند.

دومین شهردار اهواز خطاب به کارکنان شهرداری، بیان کرد: اهواز شهر بزرگی است و به خدمت احتیاج دارد اما متاسفانه مسئولین مملکت آنچنان که باید به این شهر خدمت نکرده‌اند و اکنون حدود ۴۰۰ هزار حاشیه‌نشین در اهواز وجو دارد. همچنین بیکاری، مردم را بسیار آزار داده است. بنابراین باید به نحو احسن به مردم شهر خدمت شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

آموزش مجازی

رتبه اول آموزش مجازی دانشگاه علوم پزشکی اهواز میان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, دکتر کاوه اسلامی اظهار کرد: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.