صفحه اصلی / استان ها / قزوین / اجرای ۳۰ هزار هکتار آبیاری مدرن در قزوین از دستاوردهای انقلاب اسلامی
اجرای ۳۰ هزار هکتار آبیاری مدرن در قزوین از دستاوردهای انقلاب اسلامی

اجرای ۳۰ هزار هکتار آبیاری مدرن در قزوین از دستاوردهای انقلاب اسلامی

معاون عمرانی استاندار قزوین گفت: اجرای ۳۰ هزار هکتار طرح آبیاری مدرن از دستاوردهای انقلاب اسلامی در استان قزوین است.

آبیاری قطره ای

به گزارش کسب و کار نیوز، «علی فرخ‌زاد» معاون عمرانی استانداری قزوین در جلسه شورای اداری بخش شال یکی از مهم‌ترین مشکلات عمومی روستاها را طرح هادی و درخواست‌های الحاق به حریم قانونی روستا برشمرد و افزود: با پیگیری‌ها، این طرح در ادارات ذی‌ربط تصویب و هم‌اکنون مراحل نهایی خود را برای اجرا طی می‌کند.

وی با اشاره به پروژه‌ای نیمه‌تمام، استخر سرپوشیده شهر شال را یکی از این پروژه‌های مهم در شهر شال برشمرد و خاطرنشان کرد: با تأمین بخشی از اعتبار مورد نیاز در سال جاری و بخشی هم در سال آتی، این پروژه به بهره‌برداری خواهد رسید.

معاون عمرانی استاندار قزوین اجرای پروژه تحت‌فشار در اراضی کشاورزی استان را یکی از رویکردهای مهم جهاد کشاورزی دانست و تصریح کرد: تاکنون ۳۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان تحت پوشش آبیاری تحت‌فشار هستند و این در حالی است که در پیش از انقلاب اصلاً از این سیستم استفاده نمی‌شد و این یکی از دستاوردهای مهم انقلاب است که تا حدود زیادی از هدررفت آب جلوگیری گیری کرده است.

وی برداشت غیرمجاز از چاه‌های آب را تهدیدی برای استان دانست و گفت: برداشت‌های غیرمجاز باعث فرونشست دشت قزوین شده و همه زیرساخت‌ها، تأسیسات برقی و منازل مسکونی را تهدید می‌کند، اما خوشبختانه با نصب کنتورهای هوشمند و اقدامات مؤثر دیگر شورای حفاظت آب تا حدود زیادی از این برداشت‌ها جلوگیری شده به‌طوری‌که تا سه سال گذشته در هر سال یک متر و ۹۰ سانتی‌متر کاهش آب داشتیم که این مقدار اکنون به کمتر از ۹۰ سانتی‌متر رسیده است.

فرخ‌زاد پروژه انتقال آب طالقان را از پروژه‌های مهم استان برشمرد و خاطرنشان کرد: با اجرای این پروژه تقریباً ۱۹ شهر و بیش از ۴۰۰ روستای استان از آب طالقان بهره‌مند می‌شوند.

معاون عمرانی استاندار قزوین پیش جلسه شورای اداری به همراه مدیرکل دفتر روستایی و شوراهای استانداری، رحمانی فرماندار قزوین و خضری بخشدار شال از پروژه‌های عمرانی روستاهای عبدالرب آباد، مندرآباد، حسین‌آباد شاه نظر، سخص آباد، خیرآباد و زین‌آباد، شهرک مدرس و روستای طزرک از توابع بخش شال شهرستان بوئین‌زهرا بازدید و در جریان مسائل و مشکلات این مناطق روستایی قرار گرفت.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

تولید مواد ضدعفونی‌کننده

تولید مواد ضدعفونی‌کننده در آزمایشگاه‌های دانشگاه پیام نور قزوین

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, رضا رسولی شربیانی رئیس دانشگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.