صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / تصویب قطعنامه حمایت از حاکمیت سوریه بر منابع طبیعی بلندی‌های جولان در سازمان ملل
تصویب قطعنامه حمایت از حاکمیت سوریه بر منابع طبیعی بلندی‌های جولان در سازمان ملل

تصویب قطعنامه حمایت از حاکمیت سوریه بر منابع طبیعی بلندی‌های جولان در سازمان ملل

مجمع عمومی سازمان ملل با اکثریت قاطع آرای اعضا قطعنامه‌ای را در حمایت از حاکمیت سوریه بر منابع طبیعی جولان اشغالی تصویب کرد.

ساکنان شهرک "مجدل شمس" در جولان اشغالی سوریه

به گزارش کسب و کار نیوز، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد، این قطعنامه براساس توصیه‌های کمیته دوم اقتصادی و مالی سازمان ملل با ۱۵۹ رای موافق، هفت رای مخالف و ۱۳ رای ممتنع در جلسه روز گذشته مجمع عمومی سازمان ملل تصویب شد.

طبق این گزارش، مجمع عمومی سازمان ملل در قطعنامه خود بار دیگر بر حقوق غیرقابل انکار سوری‌ها بر بلندی‌های جولان و حاکمیت بر منابع طبیعی خود از جمله زمین، آب و انرژی تاکید کرد.

این مجمع همچنین از مقامات رژیم صهیونیستی خواست که سوءاستفاده، تخریب، از بین بردن و به خطر انداختن منابع طبیعی در این منطقه را متوقف سازند. 

در این قطعنامه همچنین از آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل درخواست شده که در جلسه آتی در مورد اجرای این قطعنامه از جمله درباره تاثیرات سوء استفاده مقامات اسرائیلی از این منابع، اتلاف و هدر دادن آنها و همچنین تاثیر این اقدامات بر اجرای اهداف توسعه پایدار گزارشی ارائه کند.

در همین راستا، هیئت دائم سوریه در سازمان ملل تاکید کرد که گزارش گوترش باید دربردارنده یک توصیف قانونی دقیق با استناد به قطعنامه‌های مرتبط شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل درباره اقدامات مقامات رژیم صهیونیستی در بلندی‌های جولان باشد.

این هیئت در ادامه تاکید کرد: یکی از خطرناکترین اقدامات اسرائیل در بلندی‌های جولان برگزاری انتخابات شوراهای محلی در روستاهای این منطقه است. این طرح نقض صریح قطعنامه‌ شماره ۴۹۷ سازمان ملل است که در آن تاکید شده، تصمیم مقامات رژیم اشغالگر برای اعمال قوانین، صلاحیت قضایی و مدیریت خود بر بلندی‌های اشغالی جولان باطل بوده و وجاهت قانونی ندارد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.