صفحه اصلی / استان ها / لرستان / در لرستان کانون گرد و غبار وجود ندارد
در لرستان کانون گرد و غبار وجود ندارد

مدیرکل حفاظت محیط زیست:

در لرستان کانون گرد و غبار وجود ندارد

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: در استان کانون گرد و غبار وجود ندارد.

گرد و غبار

مهندس مهرداد فتحی‌بیرانوند در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه در سال‌های اخیر شاهد خشکسالی، کاهش بارش‌ها و از بین رفتن پوشش‌ گیاهی در بعضی مناطق کشور هستیم که باعث تشدید پدیده ریزگردها شده است، افزود: بررسی شرایط اقلیمی کشور و تثبیت کانون‌های منشا ریزگردها از جمله عوامل مقابله با این پدیده است.

وی با بیان اینکه در راستای این مهم نیاز به نقشه راه و راهکاری مدون است، ادامه داد: برای این منظور سند جامع مبارزه باریزگردها در استان لرستان تهیه شده است.

فتحی‌ بیرانوند تصریح کرد: این سند سه سال پیش پس از تدوین در شورای توسعه و برنامه ریزی استان مصوب شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: در این سند برای دستگاه‌های مرتبط با این امر که حدود ۱۶ دستگاه هستند وظایف خاصی تعیین شده است و برخی نیز اقداماتی در حد توان دستگاه در سطح استان انجام داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه عملیاتی شدن این سند در لرستان مستلزم تامین اعتبارات کافی در سطح ملی است، ادامه داد: متاسفانه این امر هنوز محقق نشده است.

فتحی‌بیرانوند خاطرنشان کرد: خوشبختانه لرستان از معدود استان‌هایی است که کانون گرد و غبار در آن وجود ندارد و تدوین و اجرای این سند به منظور پیشگیری از ایجاد کانون گردوغبار و کاهش اثرات سوء ناشی از آلودگی هوا در اثر ریزگردهاست.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افتتاح تلویزیون اینترنتی جوانان

افتتاح تلویزیون اینترنتی جوانان به مناسبت هفته جوان در لرستان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سید علی کریمی جوانان را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.