صفحه اصلی / اجتماعی / جامعه و شهری / تاکید استاندار تهران بر جلوگیری از بیکاری نیروی شاغل

تاکید استاندار تهران بر جلوگیری از بیکاری نیروی شاغل

استاندار تهران جلوگیری از بیکاری نیروی شاغل را یکی از راهبردهای اصلی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان خواند.

محسنی‌بندپی

به گزارش کسب و کار نیوز،  انوشیروان محسنی بندپی در کارگروه تصویب و رفع موانع تولید استان تهران، گفت: بیکاری یک فرد شاغل علاوه بر افزایش تعداد بیکاران، تبعات روحی وروانی بسیاری را به همراه دارد ، باید حافظ نیروی شاغل موجود در بنگاه‌های اقتصادی باشیم و در کنار آن نیز برای ایجاد فرصت‌های شغلی جدید چاره اندیشی کنیم.

وی افزود: در مدت چهار سال، سه میلیون نفر به جمعیت فعال کشور اضافه شد و برای دو میلیون و ۱۰۰ هزار نفر فرصت شغلی جدید ایجاد شده است. دولت متعهد شده تا سالانه حداقل برای یک میلیون نفر فرصت‌های شغلی جدید ایجاد کند. ورود جمعیت فعال و خواهان شغل کشور به حوزه اشتغال، مطالبه‌ایست که باید برنامه‌ای دقیق برای آن تدوین شود.

به گفته بندپی، یکی از مسئولیت‌های کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، صیانت از اشتغال موجود است چرا که از نظر روانشناسی حفظ اشتغال مهم‌تر از ایجاد شغل جدید است. امروز کشور در شرایط خاص اقتصادی قرار دارد و از سویی تحریم‌ها مانع ورود قطعات ماشین آلات و مواد اولیه می شود و از سوی دیگر بانک‌ها نیز سود غیرمتعارفی دریافت می‌کند. یکی از راهبرد کارگروه تسهیل باید جلوگیری از بیکاری نیروهای شاغل موجود باشد.

استاندار تهران تاکید کرد: شرکت همچون “کیسون” که زمانی ۷۰ تا ۸۰ هزار نیروی کار داشت، امروز این آمار را به ۳۰۰۰ نفر رسانده که جای نگرانی و تاسف دارد، باید پذیرفت در کنار فرصت‌های شغلی ایجاد شده ریزش نیروی کار هم وجود دارد که این موضوع مطلوب نیست اما نمی‌توان منکر آن شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

پیش‌بینی ۲۶ همت درآمد از محل جرایم در بودجه سال ۱۴۰۳ + جدول

به گزارش کسب و کار نیوز ، بر اساس جداول بخش دوم لایحه بودجه سال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.