صفحه اصلی / استان ها / ایلام / ورود سالانه ۵ میلیون زائر عتبات به استان ایلام
ورود سالانه ۵ میلیون زائر عتبات به استان ایلام

ورود سالانه ۵ میلیون زائر عتبات به استان ایلام

استاندار ایلام گفت: در مجموع امسال بیش از 400 هزار نفر نسبت به سال گذشته افزایش تردد زوار از مرز مهران داشتیم و در سال حدود 5 میلیون نفر زائر به قصد زیارت عتبات عالیات وارد استان ایلام می‌شوند.

استاندار ایلام

به گزارش کسب و کار نیوز، «قاسم سلیمانی‌دشتکی» در اختتامیه هفتمین جشنواره ملی سفرنامه و خاطره‌نویسی رضوی اظهار کرد: حب اهل بیت در وجود تک تک ایلامیان وجود دارد تا جایی که امروز این منطقه از کشور را به‌عنوان دروازه عتبات عالیات می‌شناسند و امسال جاذبه ایلام برای مسافران کربلا چنان بود که با وجود کاهش تردد زوار در مرزهای کشور اما تردد از مرز مهران بالغ بر ۴۰۰ هزار نفر افزایش نشان داد.

وی با بیان این‌که سالانه حدود ۵ میلیون زائر به قصد زیارت عتبات عالیات وارد استان ایلام می‌شوند، تصریح کرد: این‌که در این جشنواره بحث اربعین مطرح شده است کار بسیار بجا و شایسته‌ای است و پیشنهاد می‌کنم که یک جشنواره اختصاصی با موضوع اربعین نیز در استان برگزار شود.

استاندار ایلام ادامه داد: اگر این جشنواره را به فضای مجازی و وبلاگ‌نویسی می‌کشاندیم می‌توانستیم شاهد آثار و برکات بیشتر باشیم. این‌که در این جشنواره بحث اربعین مطرح شده است کار بسیار بجا و شایسته‌ای است و پیشنهاد می‌کنم که یک جشنواره اختصاصی با موضوع اربعین نیز در استان برگزار شود.

وی با عنوان این مطلب که حب اهل بیت در وجود تک تک ایلامیان است، اضافه کرد: امروز به برکت امام حسین(ع) ایلام دروازه کربلا و عتبات عالیات شناخته می‌شود و شایسته است به این موضوع و مقوله اربعین بیشتر پرداخته شود.

استاندار ایلام در ادامه از جاذبه ایلام برای زائران گفت و تصریح کرد:  این جاذبه چنان قوی بود که امسال علی رغم کاهش تردد زوار در کل مرزهای کشور باعث افزایش تردد زوار از مرز مهران شد.

وی ادامه داد: در مجموع امسال بیش از ۴۰۰ هزار نفر نسبت به سال گذشته افزایش تردد زوار از مرز مهران داشتیم و در سال حدود ۵ میلیون نفر زائر به قصد زیارت عتبات عالیات وارد استان ایلام می‌شوند.

سلیمانی دشتکی در ادامه به تأکید مقام معظم رهبری در خصوص ایجاد زائرسرا برای مردم کشور در کنار مرقد حرم رضوی اشاره کرد و گفت: در ایلام نیز این حرکت ارزنده آغاز شده است و این زائرسرا در حال ساخت است.

وی با عنوان این مطلب که امروز بسیاری از مردم کشورهای دیگر ایران را با نام امام رضا(ع) می‌شناسند، یادآور شد: برگزاری جشنواره خاطره‌نویسی رضوی کار بسیار ارزشمندی است و این چنین برنامه‌ها می‌تواند به تقویت مبانی دینی کمک کند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کارخانه تولید الکل بدره

عزم کارخانه تولید الکل بدره برای شکست کرونا

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, «یونس آزادی»، فرماندار بدره، اظهار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.