صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / دانشگاه‌ها برای ارتباط با جامعه نیازمند پیوند با رسانه‌ها هستند
دانشگاه‌ها برای ارتباط با جامعه نیازمند پیوند با رسانه‌ها هستند

معاون فرهنگی وزارت علوم

دانشگاه‌ها برای ارتباط با جامعه نیازمند پیوند با رسانه‌ها هستند

معاون فرهنگی وزارت علوم بر ضرورت شکل‌گیری ارتباط با رسانه‌ها به منظور انتقال دستاوردهای دانشگاه‌ها در سطح جامعه،تاکید و اظهار کرد: امروزه نمی‌توانیم جایگاه رسانه‌ها برای ترجمان فعالیت‌های علمی و آموزشی دانشگاه‌ها را نادیده بگیریم، بنابراین لازم است این ارتباط بیش از گذشته تقویت شود.

غفاری معاون فرهنگی وزیر علوم

به گزارش کسب و کار نیوز، دکتر غلامرضا غفاری در نشست علمی- تخصصی پژوهش و رسانه که هم‌اکنون در سالن اجلاس سران در حال برگزاری است، جایگاه رسانه‌ها در فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی جامعه را مهم و تاثیرگذار دانست و گفت: این جایگاه پراهمیت با این پرسش مطرح می‌شود که آیا بدون بحث رسانه و ارتباطات، می‌شود فعالیت‌های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی در جامعه را تبیین کرد، برای گواه این مطلب و اهمیت نقش رسانه باید آثار و نوشتارهای توصیفی و تبیینی در عرصه عناصر رسانه‌ای و اطلاع‌رسانی را بررسی کرد که در این زمینه نقش رسانه‌ها بسیار مهم و کلیدی است.

وی در ادامه تصریح کرد: در مباحث آکادمیک و دانشگاهی نیز نقش رسانه‌ها بسیار قابل توجه است. در واقع اگر به تحولات نزدیک دانشگاه‌ها نگاهی داشته باشیم و به نسل‌هایی که امروزه در حیات دانشگاهی و بومی ایفای نقش می‌کنند و برای خود رسالت تعریف می‌نمایند نیز نگاهی داشته باشیم، می‌بینیم که ماموریت‌ها و رسالت رسانه‌ها بسیار قابل توجه می‌باشد. در واقع بدون توجه به رسانه‌ها علم و ارتباطات عملا ارتباط و تعامل بین مراکز علمی و پژوهشی با جامعه صورت نخواهد گرفت.

معاون فرهنگی وزارت علوم با تاکید بر این‌که رسانه‌ها واسطه ارتباط بین دانشگاه‌ها و جامعه هستند، گفت: در نسل جدید وقتی در مورد دانشگاه‌ها صحبت می‌شود باید دید چه عناصر و مولفه‌هایی وجود دارد که اهمیت رسانه‌ها را به نوعی در ذهن مخاطبین تداعی می‌کند، در واقع دانشگاه که به عنوان مکانی اجتماعی و مردم مدار نام‌گذاری می‌شود بدون استفاده از رسانه‌ها نمی‌تواند به ماموریت اصلی خود در حوزه اجتماعی و محیطی بپردازند.

دکتر غفاری با تاکید بر این‌که نظام آکادمیک ما نمی‌تواند نقش رسانه‌ها را در ایجاد ارتباط بین عناصر جامعه نادیده بگیرد، افزود: وقتی صحبت از رسانه‌ها می‌شود لزوما رسانه‌های کلاسیک نیست و بیشتر هدف رسانه‌های مدرن هستند، چرا که با نسلی مواجه هستیم با انواع رسانه‌های جدید و مدرن امروز ارتباط دارند.بنابراین ما نیازمند هستیم دانشگاه‌ها دانش و تولیدات خود را از سوی رسانه‌ها در سطح جامعه بسط و توسعه دهند. امیدواریم با ورود دانشگاه‌ها و دپارتمان‌های علوم رسانه بتوانیم به این امر مهم دسترسی پیدا کنیم تا براین اساس شکاف بین ترجمه تولید پژوهش در جامعه رفع شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.