صفحه اصلی / استان ها / خراسان جنوبی / مدیریت بیماری‌های غیرواگیر با بهره گیری از ویتامین D
مدیریت بیماری‌های غیرواگیر با بهره گیری از ویتامین D

مدیریت بیماری‌های غیرواگیر با بهره گیری از ویتامین D

نماینده دفتر بیماری‌های غیر واگیر سازمان جهانی بهداشت در ایران گفت: برای جلوگیری از بیماری‌های غیر واگیر افزودن ویتامین D به عنوان ریز مغذی در دستور کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و یونیسف قرار گرفته است.

ویتامین دی

به گزارش کسب و کار نیوز، منصور رنجبر، امروز ۲۵ آذر، در نشست کارگروه فاز نخست غنی‌سازی آرد با ویتامین D در خراسان جنوبی اظهارکرد: در حال حاضر بیماری‌های غیرواگیر مهم‌ترین عامل مرگ و میر در کشور است که سیل فزاینده‌ای دارد.

وی افزود: برای جلوگیری از بیماری‌های غیر واگیر افزودن ویتامین D به عنوان ریز مغذی در دستور کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و یونیسف قرار گرفته است.

نماینده دفتر بیماری‌های غیر واگیر سازمان جهانی بهداشت در ایران بیان کرد: امیدواریم در مدت یک سال بتوانیم تمام فرآیندها را نهایی کنیم تا نتایج این طرح به تمام کشور منتقل شود.

ابراهیم المدفا، مشاور بین‌المللی سازمان جهانی بهداشت نیز در این نشست اظهارکرد: همواره برای جامعه جهانی مهم بوده که باید مکمل یاری یا غنی‌سازی مستمر یا متوقف شود اما بررسی‌های انجام شده در ایران باعث شد که غنی‌سازی آرد مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: طرح غنی‌سازی آرد با ویتامین D در خراسان جنوبی باید با بررسی فرایند ارزشیابی مشخص، نهایی شود.

مشاور بین‌المللی سازمان جهانی بهداشت یادآور شد: با توجه به ظرفیت‌هایی که در خراسان جنوبی وجود دارد، معتقدیم طرح غنی‌سازی به بهترین صورت اجرا خواهد شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

پلمب نانوایی

پلمب نانوایی متخلف در قاین

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سرهنگ محمود زال بیکی گفت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.