صفحه اصلی / استان ها / حریم رودخانه ها حفظ شود
حریم رودخانه ها حفظ شود

در شورای حفاظت آب استان ایلام عنوان شد

حریم رودخانه ها حفظ شود

کسب و کار نیوز:استاندار ایلام گفت : باید طوری تصمیم سازی شود که هم حریم رودخانه ها رعایت شود و هم به کشاورزان آن جوری که قانون اجازه می دهد مجوز داده شود.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, قاسم سلیمانی دشتکی صبح امروز شنبه ۳۰ فروردین ماه در نشست شورای حفاظت از منابع آب استان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، خواستار رسیدگی عادلانه تعرض به حریم رودخانه ها شد، گفت: در این خصوص با تشکیل یک کارگره تخصصی عادلانه تصمیم گیری شود.

وی افزود: در این کارگروه جوری تصمیم سازی شود که هم حریم رودخانه ها رعایت شود و هم به کشاورزان آن جوری که قانون اجازه می دهد مجوز داده شود منتها هم حریم رودخانه ها رعایت شود و هم به کشاورزان آن جوری که قانون اجازه می دهد مجوز داده شود منتها متناسب با زمان، مکان و امنیت این موضوع دنبال شود.متناسب با زمان، مکان و امنیت این موضوع دنبال شود.

سلیمانی دشتکی در ادامه ضمن تشکر از عملکرد مطلوب آب منطقه ای استان، گفت: مجموعه انور آب استان در سیل فروردین با عملکرد عالی خود و با ریسک پذیری و البته تدبیر درست آب پشت سدها را تخلیه کرد و از وقوع یک فاجعه  جلوگیری کرد.

وی سپس از عملکرد خوب منابع طبیعی و جهاد کشاورزی استان در بحث آبخوان داری تشکر کرد و گفت: در این میان عملکرد منابع طبیعی بی نطیر بود و لا ۶۰ هزار هکتار بیابان زدایی و جنگل کاری صاحب یک رکورد دست نیافتنی در کشور شد.

وی افزود: در سال ۹۸ از ۱۷ هزار هکتار جنگل کاری ۱۰ هزار هکتار متعلق به استان ایلام بوده است و این یک کار جهادی در عرصه حفظ منابع طبیعی استان و کشور بوده است.

استاندار ایلام در ادامه کارهای انجام شده در امور آب، منابع طبیعی و جهاد کشاورزی استان چون آبخیزداری، بیابان زدایی، جنگل کاری و مهار آبهای سطحی را در افزایش منابع آب زیر زمینی موثر عنوان کرد و گفت: با این حال بارش های کم نظیر دو سه سال اخیر نیز مزید بر علت شد تا سال های خوبی در حوزه آب و خاک و کشاورزی برای استان رقم بخورد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.