صفحه اصلی / استان ها / قزوین / #نگرانی_را_باید_منتقل_کرد؟
#نگرانی_را_باید_منتقل_کرد؟

تجهیزات آتش‌نشانی قزوین زیر ذره‌بین؛

#نگرانی_را_باید_منتقل_کرد؟

اگرچه هفتمین روز از نخستین ماه پاییز به نام روز آتش‌نشانی و ایمنی اختصاص پیدا کرده است اما این حرفه انقدر حیاتی، سخت و بزرگ است که جا دارد روزها درباره‌اش بنویسیم و بخوانیم؛ بر همین‌اساس نشستی با حضور دستگاه‌های امدادرسان در خبرگزاری ایسنا برگزار شد.

قزوین

به گزارش کسب و کار نیوز برگزار شد.

عملکرد استان قزوین در خدمات امدادی مطلوب است

حسن آصفی -مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر- در نشست دستگاه‌های امدادرسان اظهار کرد: استان قزوین جزء استان‌های خوب در زمینه خدمات امدادی در کشور است چراکه به دلیل نیت خیرخواهانه‌ای که مردم دارند بسیاری از کارها در استان به‌صورت هیئتی انجام می‌شود.

وی معتقد است از نظر تجهیزات و لجستیک، استان از امکانات نسبتاً خوبی برخوردار است و تعدادی انبار در سطح استان وجود دارد که مطابق قانون دو درصد از منابع غذایی را جهت ذخیره برای استان شامل می‌شود.

منتظری -مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین- گفت: تجهیزات و امکانات در حوزهٔ آتش‌نشانی با مشکلاتی روبه‌رو است و قطعاً با توجه به کم شدن قطعات و ملزومات، جهت خرید برخی کالاها باید مدتی در نوبت ماند.

وی افزود: متوسط کارکرد ماشین‌آلات ۱۵ سال است که عمر برخی از ماشین‌آلات در استان بسیار بالا و برخی نیز نیاز به تعویض قطعات دارند بنابراین مشکل به شمار می‌رود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین معتقد است: نگرانی را باید منتقل کرد چراکه در حال حاضر ما در برخی از تجهیزات کمبود و محدودیت داریم و تجهیزات فعلی پاسخگوی فاجعه‌های بزرگ نخواهد بود.

به گزارش کسب و کار نیوز، در شرایطی که ایمنی و سلامت جزء غیرقابل‌انکار در جامعه محسوب می‌شود نیاز است تا متولیان در این حوزه تمرکز بیشتری داشته باشند بنابراین مسئولان مرتبط نیز باید تلاش کنند تا خلاءهایی که در زمینه کمبود برخی تجهیزات در استان وجود دارد تا حدودی برطرف شود.
 

دستگاه‌های خدمت‌رسان در قزوین تعامل خوبی باهم دارند

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر اظهار کرد: خوشبختانه در سطح استان هماهنگی خوبی بین دستگاه‌های خدمت‌رسان در حوزه امدادرسانی وجود دارد.

فخار سلیمانی مدیر هدایت عملیات بحران دانشگاه علوم پزشکی گفت: این موضوع که ما اعلام‌ آمادگی می‌کنیم خوب است اما باید مشخص شود که برای چه حجمی از حوادث آماده هستیم به‌ عنوان‌ مثال ما در زمان بحران‌های شیمیایی دچار خلاء هستیم.

وی تأکید کرد: در حوزه سلامت تلاش خود را تاکنون انجام داده‌ایم تا از حداکثر ظرفیت‌های خود استفاده کنیم اما استان همچنان با کمبود تخت‌های بیمارستانی همراه است.

منتظری اعلام کرد: خوشبختانه پرسنل آتش‌نشانی باتجربه هستند و دوره‌های تخصصی زیادی دیده‌اند اما خود مجموعه مدیریت‌های ارشد نیز باید سوای همدلی که دارند برخی از فرصت‌ها را نیز در اختیار دستگاه‌ها بگذارند.

به گزارش کسب و کار نیوز، به نظر می‌رسد در کنار تعامل و همدلی که بین دستگاه‌های امدادرسان وجود دارد نیاز است تا مسئولان ارشد استانی با در اختیار قرار دادن برخی از امکانات شرایط لازم را جهت امدادرسانی بیشتر فراهم کنند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

تولید مواد ضدعفونی‌کننده

تولید مواد ضدعفونی‌کننده در آزمایشگاه‌های دانشگاه پیام نور قزوین

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, رضا رسولی شربیانی رئیس دانشگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.