صفحه اصلی / استان ها / کرمانشاه / ۱۲ هزار واحد روستایی آسیب‌دیده از زلزله تا پایان شهریور افتتاح می‌شود
۱۲ هزار واحد روستایی آسیب‌دیده از زلزله تا پایان شهریور افتتاح می‌شود

استاندار کرمانشاه:

۱۲ هزار واحد روستایی آسیب‌دیده از زلزله تا پایان شهریور افتتاح می‌شود

استاندار کرمانشاه گفت: ۱۲ هزار واحد روستایی آسیب دیده از زلزله تا پایان شهریور به بهره برداری می رسد.

استاندار کرمانشاه

به گزارش کسب و کار نیوز، هوشنگ بازوند در نشست ستاد بازسازی مناطق زلزله زده که در سرپل ذهاب برگزار شد، با بیان اینکه اولویت ما بازسازی مناطق زلزله زده و اسکان مجدد افراد آسیب دیده در خانه های بازسازی شده است، اظهار کرد: روند بازسازی روستاهای زلزله زده استان به خوبی پیش می رود و تا پایان شهریور ۱۲ هزار واحد مسکونی بازسازی شده در روستاها به صاحبان آنها تحویل می شود.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه روند بازسازی در شهر به دلیل چند طبقه بودن ساختمان ها و وجود مراجع متعدد نظارتی با روستاها متفاوت است، گفت: با این وجود روند بازسازی در شهرهای مناطق زلزله زده نیز خوب است و مردم نیز مشارکت مناسبی دارند.

وی با بیان اینکه گرانی آهن و سیمان مشکلاتی را در روند بازسازی مناطق زلزله زده به وجود آورده گفت: در راستای حل این مشکل ۹۰ هزار تن آهن با قیمت بورس در اختیار افراد قرار می گیرد. سیمان هم‌ تهیه شده و توسط بنیاد مسکن توزیع می شود.

بازوند افزود: باید تدابیر مناسبی برای تامین مصالحی مانند ماسه از منطقه اندیشیده شود ، زیرا هزینه بالای حمل این مصالح پرمصرف موجب افزایش هزینه بازسازی می شود.

استاندار کرمانشاه در ادامه در خصوص وضعیت مسکن مهر سرپل ذهاب، گفت: معاون اول رئیس جمهور در سفر اخیر خود به کرمانشاه گلایه های موجود در زمینه کند بودن روند بازسازی مسکن مهر سرپل ذهاب را شنیدند و آن را در هیئت دولت مطرح کردند. در این جلسه مقرر شد معاونین وزارت راه و شهرسازی در سرپل ذهاب مستقر شوند، ولی تاکنون این اتفاق رخ نداده که جای گله مندی دارد.

بازوند همچنین در خصوص بازسازی مساجد مناطق زلزله زده گفت: بازسازی مساجد آسیب دیده در زلزله تعیین تکلیف شده و ۱۵ میلیارد تومان اعتبار به این امر مهم اختصاص داده ایم. همچنین دولت آماده است سیمان مورد نیاز بازسازی مساجد را به صورت رایگان تامین کند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

بهره‌برداری از ۱۳۶۱ طرح اشتغال‌زایی و ۱۰ مدرسه سیار برکت در کرمانشاه

امیرحسین مدنی در سفر خود به کرمانشاه علاوه بر افتتاح ۱۳۶۱ طرح اشتغال‌زایی در مناطق …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.