صفحه اصلی / استان ها / خراسان رضوی / مبادله قرارداد تکمیل شبکه و اجرای تصفیه‌خانه فاضلاب تربت‌ حیدریه

با حضور معاون اول رئیس‌جمهوری و وزیر نیرو انجام شد؛

مبادله قرارداد تکمیل شبکه و اجرای تصفیه‌خانه فاضلاب تربت‌ حیدریه

مبادله قرارداد تکمیل شبکه و اجرای تصفیه خانه فاضلاب تربت حیدریه با سرمایه گذاری بخش خصوصی با حضور معاون اول رئیس جمهور و وزیر نیرو به انجام رسید.

به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از روابط عمومی دفتر ارتباطات مردمی نماینده مردم تربت حیدریه، با پیگیری‌های مجدانه دکتر باستانی، روز گذشته قرارداد تکمیل شبکه فاضلاب و احداث تصفیه خانه فاضلاب شهر تربت حیدریه به ارزش سه هزار میلیارد ریال با حضور معاون اول رئیس جمهور، وزیر نیرو و نماینده مردم شهرستان‌های تربت حیدریه، مه‌ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی در تهران مبادله شد.

عضو مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، مدل اجرای این طرح را بیع متقابل (BUY BACK) اعلام کرد و با بیان اینکه تاکنون حدود ۴۳درصد جمعیت شهر تحت پوشش خدمات جمع آوری و

دفع بهداشتی فاضلاب قرار گرفته است افزود: با تکمیل شبکه فاضلاب تربت حیدریه تعداد مشترکین تحت پوشش از ۴۳ درصد فعلی به ۱۰۰ درصد و ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب هم از ۱۵۰ لیتر برثانیه به ۳۰۰ لیتر برثانیه افزایش خواهد یافت.

باستانی افزود: این طرح ظرف چهار سال تکمیل و مشترکین تحت پوشش از ۴۳درصد فعلی به ۱۰۰درصد افزایش می‌یابد و در مقابل پساب تولیدشده به مدت ۲۵سال و به‌طور متوسط هر سال ۶٫۹ میلیون متر مکعب در طول دوره بهره‌برداری تجاری در اختیار سرمایه گذار قرار خواهد گرفت.

وی این قرارداد را شامل احداث مدول تصفیه خانه به ظرفیت ۱۲ هزار متر مکعب در شبانه روز، ۱۰۰کیلومتر شبکه و نصب ۲۲هزار انشعاب فاضلاب دانست و اظهار کرد: همچنین مبلغ ۹۰۰ میلیارد ریال در بازه زمانی شش ساله از محل منابع این قرارداد صرف آبرسانی ، تعادل بخشی و اصلاح شبکه آب این شهر خواهد شد.

نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی هزینه‌های جاری ماهانه بهره‌برداری و نگهداری از شبکه و تصفیه خانه فاضلاب تربت حیدریه را حدود ۱۰ میلیارد ریال اعلام کرد که آبفای تربت حیدریه این مبلغ را با عملیاتی شدن قرارداد صرف بخش آب (اصلاح و کاهش هدر رفت) خواهد کرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سفال و کاشی

مرمت ۱۰۰ قطعه سفال و کاشی زرین‌فام در سال ۹۸

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,مژگان موسی‌زاده با بیان این مطلب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.