صفحه اصلی / استان ها / لرستان / وجود ۱۰۵۰ مدرسه تخریبی در لرستان
وجود ۱۰۵۰ مدرسه تخریبی در لرستان

وجود ۱۰۵۰ مدرسه تخریبی در لرستان

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان از وجود ۱۰۵۰ مدرسه تخریبی در استان خبر داد.

مدرسه تخریبی

به گزارش کسب و کار نیوز منطقه لرستان، رضا زینی‌وندمقدم در جلسه شورای آموزش و پرورش ضمن تسلیت شهادت امام جواد(ع) اظهار کرد: با توجه به مصوبه وزارت آموزش و پرورش که در تمام استان‌ها اجرایی شده باید ۵۰ درصد فعالیت‌ها به سمت آموزش‌های کاربردی برود برای همین تخصیص اعتبار برای تجهیز هنرستان و مراکز فنی و حرفه‌ای را داریم که در این رابطه وسایلی خریداری شده است.

وی به موضوع ساخت مدرسه توسط شرکت آب منطقه‌ای اشاره کرد و گفت: در این رابطه هنوز هیچ اقدامی انجام نشده و با توجه به تأکید استاندار مبنی بر تحویل این مدرسه تا اول مهر، بعید است که بتواند کاری انجام دهد.

زینی‌وند مقدم با اشاره به بند «ه» تبصره ۹ نیز بیان کرد: برخی مدارس که تخریب خورده‌اند را می‌توان برای ساخت مراکز تجاری، رفاهی استفاده کرد که در این زمینه آموزش و پرورش آیین‌نامه‌ای تدوین کرده و به تصویب هیأت دولت نیز رسیده است.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان خاطرنشان کرد: هم اکنون ۱۰۵۰ مدرسه در استان کد تخریبی خورده‌اند که می‌توانیم از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه نسبت دانش‌آموز به معلم استان نسبت به میانگین کشوری پایین است، افزود: این رقم در کشور ۲۳ و استان ۲۰ است که برای بهبود آن باید موضوع را بررسی کرد.

زینی‌وند مقدم گفت: در بعضی از مدارس تراکم بالای دانش‌آموز را داریم که گاهی به ۴۰ نفر هم می‌رسد و در مقابل ۴۵۷ کلاس زیر پنج نفر در استان داریم. حدود ۲۴۰ مورد نیز متوسطه اول و دوم زیر ۱۰ دانش‌آموز هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان تصریح کرد: اگر بخواهیم به میانگین کشوری نزدیک شویم باید تجمیع مدارس را در دستورکار خود قرار دهیم که راه حل آن احداث مدارس شبانه‌روزی است.

به گفته وی آمار بی‌سوادی زنان در استان ۷.۸ درصد بیشتر از مردان است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افتتاح تلویزیون اینترنتی جوانان

افتتاح تلویزیون اینترنتی جوانان به مناسبت هفته جوان در لرستان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سید علی کریمی جوانان را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.