صفحه اصلی / استان ها / لرستان / قلع و قمع ۹۸ تغییر کاربری غیرمجاز در لرستان

قلع و قمع ۹۸ تغییر کاربری غیرمجاز در لرستان

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی لرستان از قلع و قمع 98 تغییر کاربری غیرمجاز در استان خبر داد.

قلع و قمع

‌علی خادمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا‌، اظهار کرد: سازمان جهاد کشاورزی با توجه به اهمیت حفظ و صیانت اراضی کشاورزی در بحث تغییر کاربری‌های مجاز نهایت حساسیت و دقت را دارد و در بحث تغییر کاربری‌های غیرمجاز نیز شدیداً برخورد می‌کند.

وی با اشاره به فعالیت کمیسیون‌های تبصره یک و تبصره چهار ماده یک قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی گفت: در سال ۹۶ و سه ماهه اول ۹۷ جمعاً ۵۲۹ مجوز جهت فعالیت‌های مختلف بخش کشاورزی و غیرکشاورزی صادر شده است.

خادمی ادامه داد: از ۲۰۲ هکتار اراضی تخصیص داده شده برای این طرح ‌ها ۱۸۱ هکتار جهت بخش کشاورزی و تنها ۲۱ هکتار برای طرح‌های غیرکشاورزی اختصاص یافته است.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان این مطلب که در سال ۹۶ به طور مجموع ۱۲۴ پرونده مربوط به متخلفین تغییر کاربری غیرمجاز در محاکم قضایی تشکیل شده و ‌۸۷ مورد حکم به نفع امور اراضی صادر شده است، اشاره کرد و افزود: آمار قلع و قمع بناهای غیرمجاز در سال گذشته ۹۸ مورد بوده است.

وی ضمن توصیه به مردم جهت حفظ و صیانت از اراضی کشاورزی شماره تلفن ۱۳۱ را برای ارتباط مردم درخصوص گزارش مردمی تغییر کاربری غیرمجاز اعلام کرد.

خادمی از سرمایه‌گذاران و مجریان طرح‌ها خواست که زمین موردنیاز طرح‌های خود را از اراضی ملی یا زراعی با حاصلخیزی کم انتخاب کنند چراکه کمیسیون‌های جهاد اجازه تغییر کاربری به اراضی حاصلخیز را نمی‌دهند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افتتاح تلویزیون اینترنتی جوانان

افتتاح تلویزیون اینترنتی جوانان به مناسبت هفته جوان در لرستان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سید علی کریمی جوانان را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.