صفحه اصلی / استان ها / قزوین / اشتغال، اساسی‌ترین نیاز اقشار آسیب‌پذیر

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری تاکید کرد:

اشتغال، اساسی‌ترین نیاز اقشار آسیب‌پذیر

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنان سرپرست خانوار را از اقشار آسیب‌پذیر و دارای مشکل در جامعه دانست و گفت: این قشر باید با برنامه‌ریزی مناسب و حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی و توانمندسازی، موردحمایت قرار گیرند.

کارگاه صنایع دستی زنان سرپرست خانوار

به گزارش کسب و کار نیوز، مریم بیدخام باب یان اینکه دفتر امور اجتماعی استانداری از طرح‌های کارآفرینی و اشتغال‌زایی، به‌ویژه برای اقشار آسیب آسیب‌پذیر حمایت می‌کند، عنوان کرد: در سال حمایت از کالای ایرانی، پایداری اشتغال در این حوزه نیازمند ارتقای سطح کیفی تولید و اتصال به بازار مصرف است.

این مسئول اضافه کرد: در حوزه حمایت از اقشار آسیب‌پذیر نیز اقدام‌های مؤثری در سال‌های اخیر صورت گرفته و تعداد قابل‌توجهی از زنان در قالب طرح‌های توانمندسازی، حمایت از مشاغل خانگی و خوداشتغالی فعال‌شده‌اند.

به گفته بیدخام، اگر نتوانیم حمایت‌های لازم را از این قشر داشته باشیم به‌طور حتم نمی‌توانیم مانع از ورود آن‌ها به چرخه آسیب‌های اجتماعی شویم.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین با تأکید بر ظرفیت‌های موجود استان مبنی بر بهره‌گیری از توانمندی‌ها جهت ارتقای وضع معیشتی اقشار آسیب‌پذیر، یادآور شد: مشارکت سازمان‌های مردم‌نهاد در فعال‌سازی ظرفیت‌های یادشده و ضرورت تقویت آن‌ها باید موردتوجه جدی قرار گیرد.

بیدخام، دستیابی اقشار آسیب‌پذیر به شغل را از اساسی‌ترین نیازهای آنان دانست و افزود: با توجه به این نقش مهم، مهارت‌آموزی و ایجاد اشتغال پایدار برای آنان در محیط‌های امن از اهداف و برنامه‌های اصلی این دفتر است.

به گزارش کسب و کار نیوز، مرکز اشتغال‌زایی بانوان در ناحیه شهری چوبیندر از توابع شهر قزوین با مشارکت دفتر امور اجتماعی استانداری، شهرداری، سازمان مردم‌نهاد سفیر باهدف اشتغال‌زایی برای ۳۰ نفر از بانوان راه‌اندازی شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

تولید مواد ضدعفونی‌کننده

تولید مواد ضدعفونی‌کننده در آزمایشگاه‌های دانشگاه پیام نور قزوین

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, رضا رسولی شربیانی رئیس دانشگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.