به گزارش کسب و کار نیوز، مجید کیانپور با تاکید بر ضرورت توسعه شبکه حملونقل ریلی در کشور اظهار کرد: تا زمانی که قیمتها واقعی نشده، نمیتوان به بهبود وضعیت شبکه ریلی امیدوار بود زیرا کمبود بودجه دولت کمکی در این راستا نمیکند.
وی با بیان اینکه سهم حملو نقلریلی در حوزه جابهجایی بار باید به بیش از ۳۰ درصد و در حوزه جابهجایی مسافر به بیش از ۲۰ درصد برسد، افزود: متاسفانه اکنون سهم حملونقل ریلی در حوزه بار نهایت ۱۰ درصد و در حوزه جابه جایی مسافر ۵ الی ۶ درصد است.
برای سرمایهگذاری بخش خصوصی در حوزه حملونقل ریلی جاذبه ایجاد شود
کیانپور با تاکید بر اینکه باید جاذبه و ظرفیت کافی برای سرمایهگذاری بخش خصوصی در حوزه حملونقل ریلی ایجاد شود، تصریح کرد: ایجاد توجیه اقتصادی برای توسعه شبکه ریلی و همچنین جذب بار و مسافر در این حوزه لازم است.
نماینده مردم درود و ازنا در مجلس با اشاره به اینکه تکمیل کریدورهای شمال به جنوب و شرق به غرب در حوزه ریلی یکی از راهکارهای ایجاد توجیه اقتصادی برای جذب بار و مسافر در شبکه است، تصریح کرد: ایجاد حملونقل ترکیبی نیز دیگر مولفهای است که میتواند حتی شبکه ریلی را در جابهجایی مسافر و بار میان ایران و کشورهای دیگر موفق کند.
ضرورت تغییر استراتژی کشور در حوزه حملونقل ریلی
وی با تاکید بر ضرورت تغییر استراتژی کشور در حوزه حملونقل ریلی، افزود: با توجه به اینکه در حال حاضر حملونقل ریلی بیشترین سهم ارزآوری را برای کشورهای مختلف دارد ایران نیز باید با توسعه این بخش حمل و نقل بتواند سهم بیشتری از جابه جایی بار و مسافر را بر عهده بگیرد.
کیانپور ادامه داد: پرداخت یارانه در حوزه حمل و نقل ریلی اقدام نامناسبی است که وابستگی این بخش حمل و نقل به حمایتهای دولت را بیشتر کرد، از این رو واقعی سازی نرخها لازم است.
انتهای پیام