صفحه اصلی / استان ها / لرستان / برنامه‌های موجود قابلیت ایجاد تحولی اثربخش در حوزه اشتغال ندارند

رئیس خانه صنعت و معدن لرستان:

برنامه‌های موجود قابلیت ایجاد تحولی اثربخش در حوزه اشتغال ندارند

‌رئیس خانه صنعت و معدن لرستان گفت: قوانین و برنامه‌های موجود قابلیت ایجاد تحولی اثربخش در حوزه اشتغال ندارند.

اشتغال

‌رضا خواجوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا‌، اظهار کرد: راهکار اصلی برون‌رفت از رکود و بیکاری همان طور که اقتصاددان‌ها بارها گفته‌اند، رفع موانع و اصلاحات اساسی در اقتصاد کشور بوده که چون متأسفانه فعلاً امیدی به بهبود این وضعیت نیست، سعی شده تا راهکاری مقطعی برای برون‌رفت از انسداد فعلی ارائه شود.

وی اضافه کرد: در وضعیت اقتصادی فعلی، نباید تولید در ایران به نفس‌های آخر بیفتد، زیرا قاعدتاً از کالایی که تولید نشود، نمی‌توان حمایت کرد.

خواجوی ادامه داد: امروزه با توجه به شدت پایین بودن ظرفیت بهره‌برداری از حدود ۱۵۰۰ واحد صنعتی استان با هزاران میلیارد تومان سرمایه خوابیده که غالباً از فقدان بازار و سرمایه در گردش رنج می‌برند، اجرای طرح‌هایی که بتوانند مشکل تقاضا و سرمایه در گردش را همزمان حل کرده و سایر موانع را نیز مرتفع کند، می‌تواند سریع‌ترین روش فعال کردن واحدهای تولیدی و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید باشد.

رئیس خانه صنعت و معدن لرستان یادآور شد: مسئولان استانی در خیلی از موارد محدود به قوانین و برنامه‌هایی هستند که از مرکز آمده و نمی‌توان از آنها توقع حرکت در خارج از این مسیر را داشت و معتقدم هم قوانین و هم برنامه‌های موجود قابلیت ایجاد تحولی اثربخش در این حوزه را ندارند.

وی تصریح کرد: این موضوع به معنای بی‌نقش بودن مسئولان استان در موفقیت‌ها و شکست‌ها نیست، وقتی بین دو استان که تابع قوانین و بخش‌نامه‌ها و سیاست‌های کلی یکسانی هستند، تفاوت وجود دارد آنگاه عملکرد درون استانی موثر است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افتتاح تلویزیون اینترنتی جوانان

افتتاح تلویزیون اینترنتی جوانان به مناسبت هفته جوان در لرستان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سید علی کریمی جوانان را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.