صفحه اصلی / استان ها / قزوین / تهدیدات «مدعی حقوق بشر» علیه ایران همیشگی است
تهدیدات «مدعی حقوق بشر» علیه ایران همیشگی است

امام‌جمعه قزوین:

تهدیدات «مدعی حقوق بشر» علیه ایران همیشگی است

امام جمعه قزوین گفت: امریکا با این ادعا که تنها مجری حقوق بشر در جهان است به‌طور مستمر علیه ما جنایت کرد و تهدیدات خود را همیشه اعمال کرده است.

امام‌جمعه قزوین

به گزارش کسب و کار نیوز، آیت‌الله «عبدالکریم عابدینی» در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قزوین که در مسجدالنبی(ص) برگزار می‌شود، اظهار کرد: جنایت‌های آمریکا آن‌قدر گسترده است که هر چه بدی در جهان می‌بینیم از این شیطان بزرگ و استکبار جهانی است.

وی بابیان اینکه آمریکا در کشورهای مختلف مرتکب ظلم و جنایت شده است، تصریح کرد: آمریکا بلایای بسیاری بر سر سیاهپوستان و سرخپوستان آورد و میلیون‌ها انسان را با نگاه نژاد پرستانه قتل و عام کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین به جنایات آمریکا در کشور ما قبل از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: کودتای ۲۸ مرداد، شهادت مظلومانه دانشجویان در ۱۶ آذر، حمایت جدی از رژیم منحوس شاهنشاهی برای قتل و غارت ملت، حمایت از سازمان خطرناک ساواک با همه جنایت‌ها، قتل‌ها، شکنجه‌ها و ظلم‌هایی که مرتکب می‌شد و تحمیل قانون تحقیرآمیز کاپیتولاسیون بخشی از جنایت‌ها و ظلم‌های آمریکا پیش از انقلاب اسلامی در کشور ما بود.

امام جمعه قزوین ادامه داد: اما با وجود این همه جنایت‌هایی که آمریکا و هم‌پیمانانش مرتکب شدند تا مانع از پیروزی انقلاب اسلامی شوند، انقلاب به پیروزی رسید. پس از پیروزی انقلاب اسلامی جنایت‌های آمریکا ادامه یافت و در اولین اقدام، آن‌ها سفارت خود را به لانه جاسوسی تبدیل کردند؛ هرچند پیش از انقلاب نیز اقدامات مشابه در سفارت آمریکا انجام می‌شد.

وی به جنایت‌های آمریکایی‌ها پس از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: آمریکایی‌ها پس از پیروزی انقلاب اسلامی اموال و ثروت‌های بسیار کلان جمهوری اسلامی ایران را بدون هیچ مجوزی مصادره کردند و در واقعه طبس رسماً به کشور ما حمله نظامی کردند و بالگردها و نیروهای نظامی خود را وارد خاک ما کردند تا با همراهی منافقان داخلی کودتا کنند اما خدای متعال آن‌ها را رسوا کرد و شکست بدی را متحمل شدند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: صدام بعثی با چراغ سبزی که به غربی‌ها نشان داد جنگ تحمیلی را علیه ایران رقم زد؛ پس از جنگ نیز حمایت‌های تسلیحاتی و سلاح‌های شیمیایی به وی داده می‌شد تا ایران اسلامی را به هرشکل ممکن زمین‌گیر کند و ما را شکست دهند.

امام‌جمعه قزوین افزود: جنایت دیگر غربی‌ها ساقط کردن هواپیمای مسافربری ایران اسلامی به‌طور عامدانه از سوی امریکا بود که مسئول این جنایت از سوی رئیس‌جمهور امریکا مورد تشویق قرار گرفت تا پرونده جنایت خود را علیه ما تکمیل کنند.

وی ابراز کرد: حمایت از سازمان جاسوسی منافقین کارنامه سیاه دیگری از سوی غربی‌هاست، منافقین جنایتکار حدود ۱۷ هزار نفر از بزرگان و نیروهای انقلابی و فرهیختگان را ترور کردند، همچنین اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان از سوی غربی‌ها صورت گرفته که خسارت‌های مادی به کشورمان وارد شد و بیماران زیادی به دلیل در دسترس نبودن داروهای مورد نیاز دچار مشکل شدند.

خطیب جمعه قزوین تصریح کرد: تهدید مستمر نظامی از سوی غربی‌ها و بیان این جمله که گزینه نظامی روی میز است از دیگر جنایات امریکا علیه ماست، امریکا با این ادعا که تنها مجری حقوق بشر در جهان است به‌طور مستمر علیه ما جنایت کرد و تهدیدات خود را همیشه اعمال کرده است.

عابدینی تصریح کرد: دنیای بدون امریکا برای ملت‌ها بسیار شیرین خواهد بود، زیرا این پدیده منحوس و ظالم و اهل نیرنگ و نفاق اگر از دنیا حذف شود همه ملت‌ها و دولت‌ها نفس راحتی خواهند کشید.

وی یادآور شد: از ابتدای پیروزی انقلاب گروهک منحرف منافقین به جان انقلاب افتادند و جریان بنی‌صدر، جریان خلق مسلمان و جنگ تحمیلی را رقم زدند و فتنه‌های مختلف تا به امروز علیه این انقلاب جهانی ادامه دارد، هر اتفاقی که در کشور ما رخ‌داده و هر جنایت و جنگی که در جهان اتفاق می‌افتد نقش امریکا در آن پررنگ است.

امام جمعه قزوین بیان کرد: در کشورمان شاهدیم که افرادی که در دوره‌ای ادعای مبارزه با امریکا را داشتند اما پس از نزدیک ۴۰ سال که از پیروزی انقلاب می‌گذرد و شاهد انواع جنایت‌ها و توطئه‌ها از سوی امریکا بودند اما بازهم پیشنهاد مذاکره با امریکا را مطرح می‌کنند و برای رئیس‌جمهور این کشور نامه می‌نویسند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: منفورتر و جنایتکارتر از امریکا کسانی هستند که با ادعای مسلمانی به دنبال مذاکره با امریکا و تسلیم شدن در برابر غربی‌ها هستند.

رسالت قلم حفظ وحدت و کرامت انسانی است

وی با اشاره به روز قلم ابراز کرد: در زمان نزول قرآن در جزیره العرب ۱۷ نفر توانایی خواندن و پنج نفر توانایی نوشتن داشتند اسامی این افراد در تاریخ ذکر شده است، یعنی به حدی افراد دارای سواد کم بودند که هرکس که دارای سواد بود مشهور می‌شد.

عابدینی ادامه داد: در این فضا که سواد عالم‌گیر نبود قرآنی با ادبیات قوی و قدرتمند نازل شد، قرآن با آیات سوره «علق» و تأکید بر اهمیت قلم و خواندن و نوشتن نازل شد و تأکید کرد انسانیت انسان در فضای یادگیری و یاددهی است.

خطیب نماز جمعه قزوین عنوان کرد: شور تعلیم و تربیت را اسلام بنیان نهاد و حتی در آن دوران شرط آزادی اسیر آموزش خواندن و نوشتن یا یاددهی سواد به بی‌سوادان بود، این نگاه زمینه‌ساز آن شد که جامعه دارای جهالت و بی‌سوادی به جامعه دارای دانشمندان و اهل فکر تبدیل شود و امام صادق (ع) دارای چهار هزار شاگرد بود که رشته‌های مختلف علمی را به دیگر مسلمانان آموزش می‌دادند.

وی اضافه کرد: در روز «قلم» ما افتخار می‌کنیم که دین اسلام حامی قلم، دانش و آموزش به‌حساب می‌آید و امیدواریم حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها، محافل هیئتی و دینی و آموزش‌وپرورش ما با نگاه علمی و دینی ساماندهی شوند و همه فرصت‌ها به سمت افزایش کمی و کیفی و تعمیق بخشی به اندیشه و دانش تبدیل شود.

عابدینی بابیان اینکه خداوند در قرآن به قلم سوگند یاد کرده است تا به انسان‌ها بگوید که قلم نزد خدای متعال از جایگاه والایی برخوردار است، عنوان کرد: باید تلاش کنیم تا قلم‌هایمان در روزنامه، مجله، مقاله، کتاب و فضای مجازی جز ایمان، مهربانی، وحدت، کرامت انسانی، دغدغه توحیدی، معرفتی، عبادت و بندگی دغدغه دیگری نداشته باشد.

خطیب جمعه قزوین تأکید کرد: مبادا قلم‌ها در راستای مطامع شیاطین استکباری به کار گرفته شود و مبادا از قلم در آسیب رساندن به آبروی بندگان خدا سوءاستفاده شود و رسالت‌های دینی، الهی و انسانی در این حوزه نادیده گرفته شود.

وی سالروز وفات حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) را تسلیت گفت و اظهار کرد: این عزیزان غیرازآنکه بزرگان دینی ما هستند، بزرگان ملی ما نیز محسوب می‌شوند چراکه باعث شدند کشور ما مرکز و پایتخت نشر معارف قرآن و اهل‌بیت (ع) قرار بگیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با تسلیت سالروز وفات علامه امینی (ره)، تصریح کرد: علامه امینی (ره) صاحب کتاب شریف الغدیر و بزرگ مردم عرصه وحدتِ بین همه فرقه‌های اسلامی بودند و بیشترین نقش را در وحدت گروه‌ها و فرقه‌های مختلف دینی و مذاهب گوناگون داشتند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

تولید مواد ضدعفونی‌کننده

تولید مواد ضدعفونی‌کننده در آزمایشگاه‌های دانشگاه پیام نور قزوین

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, رضا رسولی شربیانی رئیس دانشگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.