صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / عراق حکم اعدام ۱۲ تروریست را اجرا کرد

عراق حکم اعدام ۱۲ تروریست را اجرا کرد

مقامات دولت عراق اعلام کردند که صبح امروز(جمعه) حکم اعدام ۱۲ تروریست را اجرا کرده‌اند.

زندانیان عراقی

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از سومریه نیوز، طبق بیانیه صادره از دفتر حیدر العبادی، نخست وزیر عراق، حکم اعدام ۱۲ تروریست اجرایی شده است.

العبادی روز پنجشنبه دستور داد حکم اعدام صادر شده برای تروریست‌ها هرچه سریع‌تر اجرا شود؛ تصمیمی که به نظر می‌رسد در واکنش به اعدام گروگان‌ها توسط داعش اتخاذ شده باشد.

نخست وزیر عراق با انتقادهای گسترده‌ای از طریق شبکه‌های مجازی روبرو شده که او را به کوتاهی و عدم قاطعیت در واکنش به اقدامات اخیر داعش متهم کرده بودند.

اعدام تروریست‌ها پس از آن صورت گرفت که العبادی روز پنجشنبه شورشیانی را که در اعدام گروهی از نیروهای دولتی دست داشتند، تهدید کرد که به جزای اعمالشان می‌رسند. مسئولان امنیتی روز چهارشنبه اجساد تعدادی نیروهای دولتی را پیدا کردند که چندی پیش داعش آنها را ربوده بود.

همچنین خبرگزاری “اعماق” وابسته به داعش روز شنبه ویدئویی منتشر کرد که در آن نیروهای این گروه تروریستی تهدید کردند، در صورتی که تا سه روز دیگر زنان بازداشتی اهل سنت آزاد نشوند، شش تن از گروگانان را اعدام خواهند کرد.

مقصود داعش از زنان بازداشتی اهل سنت، زنان و همسران اعضای داعش هستند که در زندان نگهداری می شوند و برای آنها حکم‌های مختلفی از حبس ابد تا اعدام صادر شده است.

طبق این ویدئو، گروگان‌ها از نیروهای پلیس و نیروهای حشد شعبی هستند که داعش آنها را در مسیر بغداد- کرکوک به اسارت خود در آورده است.

العبادی در نشستی در فرماندهی عملیات مشترک با حضور وزیر دفاع و وزیر کشور عراق گفت: نیروهای امنیتی و نظامی ما باندهای تروریستی را قصاص خواهند کرد. همانطور که روز گذشته به پنج مورد از پایگاه‌های تروریستی حمله و تعداد زیادی از اعضای داعش را به هلاکت رساندند.

دادگاه‌های بغداد از ابتدای ۲۰۱۸ حکم اعدام یا حبس ابد بیش از ۳۰۰ شورشی خارجی را صادر کرده که اکثر آنها زنان ترکیه‌ای یا جمهوری‌های سابق شوروی هستند.

با وجودی که بغداد پایان مبارزه با داعش را به دنبال بازپس‌گیری آخرین شهر تحت اشغال‌ آنها اعلام کرد، اما کارشناسان معتقدند، داعش همچنان در طول مرزهای عراق و سوریه و در مخفی‌گاه‌هایی داخل مناطق گسترده صحرای عراق حضور دارد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.