صفحه اصلی / استان ها / قزوین / صرف عملی فعل خواستن و توانستن در تاکستان
صرف عملی فعل خواستن و توانستن در تاکستان

صرف عملی فعل خواستن و توانستن در تاکستان

محمد متین‌پور جوانی است که نشان داده با تلاش همه ناممکن‌ها، ممکن می‌شود؛ او این روزها یک تولید کننده کشمش در قطب انگور کشور یعنی تاکستان به شمار می‌رود و به خوبی توانسته ثابت کند که خواستن، توانستن است.

قزوین

به گزارش کسب و کار نیوز، بدون شک یکی از مهم‌ترین اقدامات در حوزه اقتصاد مقاومتی، فرآوری محصولات باغی و اجتناب از خام فروشی این محصولات است؛ این همان نکته‌ای است که دقت در آن می‌تواند سودآوری بیشتری را برای اقتصاد کشور به دنبال داشته باشد.

از سویی فرآوری این محصولات نیازمند شکل‌گیری کارخانجات و ایجاد صنایعی است که بتوانند زمینه فرآوری این محصولات را فراهم کنند.

در این بین استان قزوین با داشتن محصولات باغی فراوان و همچنین برخورداری از شهرک‌های صنعتی مختلف زمینه‌های بسیاری برای فرآوری و افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی را دارد اما لازمه این اقدام مهم حمایت از افرادی است که به دنبال ورود در این میدان بزرگ هستند.

جوانان زیادی به دنبال این هستند که فعل خواستن را به توانستن تبدیل کنند و بتوانند با بهترین شرایط ممکن زمینه موفقیت‌های اقتصادی این کشور را فراهم کنند.

محمد متین‌پور جوانی است که نشان داده خواستن توانستن است؛ این روزها یک تولید کننده کشمش در قطب انگور کشور یعنی تاکستان به شمار می‌رود و به خوبی توانسته ثابت کند که ما می‌توانیم.

متین‌پور معتقد است برای راه‌اندازی کارخانه‌اش تنها یک سنگ فرز و یک دستگاه جوشکاری برایش کافی بوده است، او ضایعات کارخانه‌های بناب، مشهد و شاهرود را به قزوین آورد تا بتواند کارخانه خود را ایجاد کند.

متین‌پور در رابطه با نحوه ساخت دستگاه‌ها ادامه داد: دستگاه‌ها ضایعات بودند و من پس از خریداری، آنها را به قزوین آوردم و سر هم کردم تا دستگاه‌های شستشو را راه‌اندازی کنم و سپس با دستان خودم با همت و تلاش گرمخانه، دودخانه و دیگر دستگاه‌ها را ساختم.

وی با اشاره به فضای کارخانه خود تأکید کرد: کارخانه متروکه‌ای را در تاکستان می‌شناختم که ۱۷ سال متروکه بود؛ برای راه‌اندازی  با صاحب این سوله‌ها صحبت کردم و پس از شراکت با وی موفق شدیم کارخانه جداسازی و بسته‌بندی کشمش را راه‌اندازی کنیم.

متین‌پور که امروز عنوان کارآفرین نمونه را دارد، اضافه کرد: محصولات تولیدی این شرکت با استقبال خوب کشورهای خارجی روبرو شده و توانسته‌ایم این محصولات را به کشورهای روسیه، عمان و عراق صادر کنیم.

این تولید کننده با بیان اینکه با کمک سازمان بسیج سازندگی مبلغ ۶۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کرده است، ادامه داد: این مبلغ کمک خوبی برای ما بود و توانستیم با آن ضمن خرید کشمش، دستگاه بسته‌بندی را نیز خریداری کنیم تا از این پس محصولات خود را در قالب بسته‌های ۲۵۰گرمی، ۹۰۰ گرمی و دو کیلوگرمی روانه بازار کنیم.

وی با گلایه از میزان سود این وام‌ها گفت: در تلاش هستیم تا با توجه به سود بالای بازپرداخت، بخشی از وام را به یک‌باره تسویه کنیم تا برای مابقی آن فشار زیادی را متحمل نشویم.

متین‌پور در پایان با اشاره به اینکه ظرفیت اشتغال‌زایی از طریق باغات انگور در تاکستان بالاست، یادآور شد: هم اکنون ۱۷ نفر در این کارخانه جداسازی و بسته‌بندی کشمش مشغول به کار هستند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

تولید مواد ضدعفونی‌کننده

تولید مواد ضدعفونی‌کننده در آزمایشگاه‌های دانشگاه پیام نور قزوین

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, رضا رسولی شربیانی رئیس دانشگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.