صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / دوچرخه‌سواری مسلمانان و یهودیان در برلین در اعتراض به تنفر
دوچرخه‌سواری مسلمانان و یهودیان در برلین در اعتراض به تنفر

دوچرخه‌سواری مسلمانان و یهودیان در برلین در اعتراض به تنفر

۲۵ مسلمان و یهودی در اعتراض به افزایش احساسات ضد یهودی و حملات علیه مسلمانان در آلمان، با دوچرخه در پایتخت این کشور رکاب زدند.

دوچرخه‌سواری مسلمانان و یهودیان در برلین

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، خاخام‌ها، روحانیان اسلامی از جمله این دوچرخه سواران معترض بودند. علاوه بر آنان زنانی با حجاب و برخی اعضای جامعه یهودیان نیز در این اعتراض شرکت کردند.

خاخام الیاس دری، یکی از ترتیب دهندگان برنامه این دوچرخه‌سواری اعتراضی که از یادبود هولوکاست در برلین آغاز شد، اظهار کرد، این تور دوچرخه سواری به منظور تقویت ارتباطات میان مسلمانان، یهودیان و سایر آلمانی‌ها برگزار شده است.

دری توضیح داد: معمولا وقتی که ارتباط کم باشد، میان افراد تعصب وجود دارد. این دستاورد بزرگی است که مردم به تدریج با اسلام و یهودیت آشنا شوند.

شرکت‌کنندگان در این دوچرخه‌سواری لباس‌های سفیدی به تن داشتند که روی آن ‌ها نوشته شده بود “یهودیان و مسلمانان برای احترام و تحمل”.

علاوه بر این ۲۵ دوچرخه‌سوار، ده‌ها تن از مردم برلین نیز به نشانه همبستگی به آن‌ها پیوستند.

اخیرا یهودی‌ستیزی و حملات علیه مسلمانان در آلمان افزایش یافته است و افزایش این تنش‌ها در حالی صورت گرفته که آلمان با هجوم بیش از یک میلیون مسلمان مهاجر رو به‌رو است.

اندر چلیک، روحانی مسلمان که در کنار دری در این دوچرخه‌سواری حضور داشت، اظهار کرد: به رغم برخی تنش‌ها میان مسلمانان و یهودیان، بیشتر آنان دوست دارند که در صلح و آرامش با هم زندگی کنند. زندگی ما در کنار هم در این شهر و اینکه بتوانیم آزادانه باورهای دینی خود را ابراز کنیم، باید به یک مساله طبیعی تبدیل شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.