صفحه اصلی / استان ها / قزوین / فعالیت اکیپ‌های سیار بررسی آنفلوانزای پرندگان در آبیک
فعالیت اکیپ‌های سیار بررسی آنفلوانزای پرندگان در آبیک

فعالیت اکیپ‌های سیار بررسی آنفلوانزای پرندگان در آبیک

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان آبیک، از اجرای طرح مراقبت فعال و غیرفعال بیماری آنفلوانزای طیور در مرغداری‌ها و روستاهای شهرستان خبر داد.

آنفلوانزای مرغی

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان قزوین، مرتضی یعقوبی از اجرای طرح مراقبت فعال و غیرفعال بیماری آنفلوانزای طیور در مرغداری‌ها و روستاهای شهرستان خبر داد و گفت: به‌منظور آمادگی کامل این اداره برای مقابله با رخداد احتمالی این بیماری، اکیپ‌های سیار بررسی و مراقبت آنفلوانزای فوق حاد پرندگان با تجهیزات کامل تشکیل‌شده است.

وی اظهار کرد: بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان که آنفلوانزای مرغی نامیده می‌شود یک بیماری ویروسی و مشترک بین انسان و طیور است که تاکنون خسارت‌های اقتصادی فراوانی به صنعت مرغداری وارد کرده است.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان آبیک افزود: پرندگان مهاجر و آبزی مخازن اصلی بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان هستند که باید تمهیدات لازم به‌منظور جلوگیری از تماس پرندگان وحشی و اهلی صورت پذیرد.

وی عنوان کرد: علائم ظاهری این بیماری را آغاز ناگهانی تلفات غیرمعمول، پژمردگی و دورهم جمع شدن گله، کاهش شدید مصرف دان، افت ناگهانی و شدید تولید تخم‌مرغ روزانه، علائم تنفسی حاد، سیاه شدن و خونریزی تاج، ریش و ساق پا اعلام کرد.

یعقوبی در پایان از کلیه پرورش‌دهندگان طیور و مردم خواست در صورت مشاهده تلفات غیرمتعارف طیور مراتب را سریعاً به اداره دامپزشکی اطلاع دهند تا آزمایشات و اقدامات لازم به عمل آید.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

تولید مواد ضدعفونی‌کننده

تولید مواد ضدعفونی‌کننده در آزمایشگاه‌های دانشگاه پیام نور قزوین

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, رضا رسولی شربیانی رئیس دانشگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.