صفحه اصلی / استان ها / قزوین / امام علی(ع) الگویی والا برای چشاندن طعم عدالت به بشریت است
امام علی(ع) الگویی والا برای چشاندن طعم عدالت به بشریت است

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین:

امام علی(ع) الگویی والا برای چشاندن طعم عدالت به بشریت است

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین با بیان اینکه امام علی(ع) الگوی والایی برای جوامع اسلامی و حتی جوامع انسانی است، گفت: با بهره‌گیری از این الگوی ارزشمند بشریت می‌تواند طعم عدالت را بچشد.

امام علی  (ع)

حجت‌الاسلام علی نعمت‌الهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا ، با بیان اینکه شخصیت امام علی(ع) دارای ویژگی‌های برجسته و شاخصی است، اظهار کرد: شناخت ابعاد شخصیتی و وجودی آن امام دشوار است چرا که با شنیدن نام ایشان ویژگی‌هایی چون عدالت‌خواهی در اذهان متبلور می‌شود. 

وی ادامه داد: اگر چه دوران حکومت امیرالمؤمنین(ع) کوتاه و به مدت ۴ سال و ۹ ماه بود اما در این مدت آن حضرت عدالت‌خواهی را از ارکان اصلی و جدایی‌ناپذیر حکومت خویش قرار داد. 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین با اشاره به اینکه امام علی(ع) را می‌توان نماد عدل محض، میزان عدالت و حق و حقیقت دانست، بیان کرد: پیامبر اکرم(ص) در این خصوص می‌فرمایند «علی با حق و حق با او است». 

وی اضافه کرد: توجه به مفهوم عدل و اقامه آن توسط این امام همام به گونه‌ای است که یکی از دلایل ۳ جنگ ناکثین، قاسطین و مارقین علیه آن حضرت را می‌توان عدم پذیرش این میزان عدالت‌خواهی برخی از مخالفان برشمرد. 

حجت‌الاسلام نعمت‌الهی تصریح کرد: بسیاری از اطرافیان حضرت در مقابل تفکر عدالت‌خواهی امام علی(ع) تاب نیاورده و ایستادگی کردند چنان چه حضرت در محراب کوفه فدایی راه اقامه عدل در جامعه شد و به شهادت رسید.  

وی با بیان اینکه امام علی(ع) الگوی والایی برای جوامع اسلامی و حتی جوامع انسانی است، گفت: با بهره‌گیری از این الگوی ارزشمند بشریت می‌تواند طعم عدالت را بچشد. 

این مسئول با بیان اینکه حضرت امام راحل به مقابله با چپاول مستکبران عالم پرداختند، تأکید کرد: امروز انقلاب اسلامی ایران با شعار عدالت وارد عرصه شده و در عدالت‌خواهی و ظلم‌ستیزی توفیقات فراوانی را به دست آورده و برهم زننده معادلات سیاسی دنیای استکبار شده است. 

 مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین در پایان خاطرنشان کرد:  هر چند ادعای علوی بودن، ادعای سنگینی است اما باید در این مسیر تلاش کرد تا سیره اهل‌بیت را در جامعه جاری کنیم. 

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

تولید مواد ضدعفونی‌کننده

تولید مواد ضدعفونی‌کننده در آزمایشگاه‌های دانشگاه پیام نور قزوین

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, رضا رسولی شربیانی رئیس دانشگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.