صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / پنتاگون: توافق آنکارا و واشنگتن در سوریه فقط درباره منبج است
پنتاگون: توافق آنکارا و واشنگتن در سوریه فقط درباره منبج است

رایزنی روسیه و آمریکا درباره منبج

پنتاگون: توافق آنکارا و واشنگتن در سوریه فقط درباره منبج است

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد: نقشه راهی که ایالات متحده و ترکیه در مورد شهر منبج در حومه حلب تدوین کرده‌اند فقط درباره این شهر و نه مناطق دیگر در سوریه است.

منبج

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای رای‌الیوم، آدریان رنکین گالووی، سخنگوی پنتاگون با بیان این مطلب عنوان داشت: اجرای نقشه راه بر اساس تغییرات میدانی صورت می‌گیرد.

وی افزود: مهم است که تمامی طرف‌های تاثیرگذار در منطقه بر شکست داعش متمرکز شوند.

این اظهارات مقام آمریکایی پس از آن مطرح شد که مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه به صورت تلویحی اعلام کرد که کشورش تمایل دارد نقشه راه تدوین شده در مورد منبج در مناطق دیگری که یگان‌های مدافع خلق کرد در آنها حضور دارند نیز اجرایی شود.

در همین حال، یک مسؤول وزارت خارجه آمریکا گفت: نقشه راهی که آمریکا و ترکیه پیرامون منبج تدوین کرده‌اند با هدف جلوگیری از وقوع درگیری‌های مسلحانه در این شهر است.

وی گفت: اجرای این نقشه راه پیچیده و طولانی مدت خواهد بود، چراکه جزئیات بسیاری وجود دارند که باید بررسی شوند.

این مسؤول آمریکایی در گفت‌وگو با خبرنگاران خاطرنشان کرد: هدف از این توافق، اجرای تعهدات آمریکا برای انتقال یگان‌های مدافع خلق کرد به شرق رود فرات است، اما مساله بر سر یک چارچوب سیاسی وسیع‌تری است که باید در مورد جزئیات آن مذاکره صورت بگیرد. اجرای این نقشه راه نیز طی مراحل و بر اساس تحولات میدانی صورت می‌گیرد.

این مسؤول آمریکایی با بیان اینکه گشت‌زنی‌های مشترکی انجام خواهند گرفت، اما وجود یک جدول زمانی مشخص را رد کرد.

وی گفت: ما مصمم هستیم که با بیشترین سرعت ممکن فعالیت کنیم، اما تاریخ‌هایی که رسانه‌ها مطرح کرده‌اند بیانگر هیچ امر ملموسی نیست.

این مقام آمریکایی افزود: این مساله آسان نخواهد بود، اجرای این نقشه راه پیچیده خواهد بود اما همگان از آن بهره خواهند برد، چرا که ثبات را در منبج در بلندمدت محقق می‌کند.

در همین حال، یک مسؤول آمریکایی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه یگان‌های مدافع خلق کرد در ازای عقب‌نشینی‌شان از منبج چه چیزی دریافت کرده‌اند، گفت: همه سود کرده‌اند؛ چراکه این مساله مربوط به یک راهکار همیشگی جهت ثبات در منبج است.

از سوی دیگر، خبرگزاری اسپوتنیک روسیه گزارش داد که واشنگتن با نظامیان روس در مورد اوضاع در شهر منبج سوریه وارد گفت‌وگو می‌شود.

این خبرگزاری روسی از یک مسؤول عالیرتبه در وزارت خارجه آمریکا نقل کرد: ما در تمامی مدت، رایزنی‌هایی با مقامات روس جهت جلوگیری از وقوع درگیری‌ها داریم و این مساله خوبی است. برخی از مرزها و خطوط جلوگیری از وقوع درگیری‌ها در جنوب منبج وجود دارد و این منطقه‌ای است که تا حد زیادی از ثبات برخوردار بوده و ما می‌خواهیم که به این نحو باقی بماند.

 این مسؤول افزود، ترکیه نیز مذاکرات مشابهی با روسیه انجام می‌دهد و آمریکا از این ارتباطات آگاه بوده و با آنکارا هماهنگ است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.