صفحه اصلی / استان ها / خوزستان / طرح شهاب در خوزستان به خوبی اجرا نمی‌شود
طرح شهاب در خوزستان به خوبی اجرا نمی‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان:

طرح شهاب در خوزستان به خوبی اجرا نمی‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان با اشاره به عدم تخصیص اعتبارات مورد نیاز برای اجرای طرح شهاب، گفت: در حال حاضر نمی‌توانیم طرح شهاب را به‌ خوبی و بر اساس شاخص‌های علمی برای دانش‌آموزان تحت پوشش دنبال کنیم.

مدیرکل آموزش پرورش خوزستان

به گزارش کسب و کار نیوز، محمد تقی‌زاده در جلسه شورای علمی نخبگان استان خوزستان که امروز (۶ خردادماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، با اشاره به اجرای طرح شهاب در مدارس خوزستان، اظهار کرد: در حال حاضر ۸۷ هزار دانش‌آموز در سطح استان تحت پوشش این طرح قرار دارند. در سال تحصیلی گذشته مبلغ ۱۲۰ میلیون تومان در این زمینه تخصیص داده شد در صورتی که حق‌الزحمه‌ای پرداخت نشد و تجهیزات مورد نیاز در این زمینه نیز تامین نشد.

وی افزود: یکی از اهداف این طرح، شناسایی استعدادهای ورزشی است. حدود سه هفته پیش یک تیم دانش‌آموزی در رشته کشتی در المپیک جهانی مراکش شرکت کردند. این المپیاد در ۲۱ رشته برگزار شد و از سراسر ایران تنها یک تیم از خوزستان در آن شرکت کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان ادامه داد: اولین نکته‌ای که باید مورد توجه قرار گیرد، بحث پشتیبانی مالی است. ما در این استان یک میلیون دانش‌آموز داریم در حالی که سرانه دانش‌آموزی در سال تحصیلی گذشته یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بوده است که با این مبلغ نمی‌توان استعدادیابی کرد و مشوقی در نظر گرفت تا معلم و مدیر وادار به شناسایی دانش‌آموزان مستعد شوند.

تقی‌زاده تصریح کرد: اگر طرح شهاب بخواهد به عنوان یک طرح موفق دنبال شود، باید پشتیبانی مالی خوبی از این طرح انجام شود. در حال حاضر ما نمی‌توانیم این طرح را به‌خوبی و بر اساس شاخص‌های علمی برای دانش‌آموزان تحت پوشش دنبال کنیم.

وی عنوان کرد: در سال تحصیلی فعلی تاکنون حتی یک ریال به طرح شهاب تخصیص داده نشده است. کمبود کامپیوتر یکی از مشکلات اساسی در اجرای این طرح است که در برخی از مدارس حتی یک دستگاه کامپیوتر وجود ندارد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

آموزش مجازی

رتبه اول آموزش مجازی دانشگاه علوم پزشکی اهواز میان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, دکتر کاوه اسلامی اظهار کرد: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.